nilsch Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Jeg har en Huawei E3372 USB mobilmodem dongle: http://consumer.huawei.com/en/mobile-broadband/dongles/tech-specs/e3372.htm Plugget i en Asus RT-AC68 router for å gi meg internett på hytten. Dette fungerer fint, men hastigheten er dårlig, Ca 2mbit/s ned og under 1mbit/s opp avhengig av hvor i hytten jeg plasserer routeren. Aner ikke hvor nærmeste mobilsender er. Tenkte derfor å kjøpe en ekstern antenne og vurderer denne: https://www.komplett.no/product/776064/mobil/mobilt-bredbaand/poynting-xpol-a002-8-dbi-panelantenne# Er det noen som vet hvilken overgang jeg trenger? På Huawei og Multicoms nettsider står det at det er to TS-5 innganger, men nesten alle andre steder på nettet står det TS-9/CRC-9. Spurte Multicom hvor jeg kjøpte modemet, men kundeserice der sier at det ikke er mulig å kople til ekstern antenne på USB modem, selv om det står at modemet har to eksterne antenneinnganger på deres hjemmesider og hos Huawei, samt at jeg vitterlig ser de selv på USB-modemet... Tar gjerne imot tips til alternative antenner. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Har du prøvd med mobilen hva du får av hastighet? Da min erfaring ofte er mobilen raskere en eldre 4g adaptere som er billig. Egentlig bør du få profesjonelt utstyr med forsterker men det er ekstra viktig å sette opp riktig. Antakelig trenger du overgangkabel. For jeg vet av erfaringer før sony m4 aqua gjør det bedre en TP link M7350. Huawei E5186s er vel bedre egnet til slike utendørantenner en usb 4g mini modem. Søk etter "TS-5 to SMA" så finner du vel en overgangskabel. Endret 20. januar 2017 av LMH1 1 Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2017 Mobilen får kun kontakt med nett når jeg går bort til vinduet hvor routeren står, eller hvis jeg går ut. Omtrent samme hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå