NilsJohan Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Barton - Socket A 333MHz bus, 512kb 1 122,76 Maxtor S-ATA/150 120GB 7200RPM 8MB - DiamondMax Plus 9, 8 MB cache 915,84 120304 PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR - AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, 2 816,44 117213 Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA - nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire 969,15 118497 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack - Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 818,09 Totalt 6640,- Dette skal være en spill PC, spiller blant annet Wolfenstein: Enemy Territory og Quake 3. Jeg ber om forslag til forbedringer av det oppsettet jeg har her til ikke over 7500,-. Ikke gjør dette til en AMD/Intel diskusjon men jeg er åpen for forslag fra begge typer prossessorer så lenge man holder seg under den summen jeg har satt opp og fortsatt har råd til bra 3D kort osv. Jeg skal bare ha RAM, Hovedkort, CPU og Harddisk og Harddisken trenger ikke å være større enn 120GB da jeg ikke har til vane å bruke veldig mye harddiskplass. Takk for hjelpen. Følger godt med på forumet forresten så hvis det er noe mer informasjon dere vil ha av meg er det bare å spørre =) Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Husk CPU-kjøler! Ellers et bra oppsett... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Flott pc. Men sjølv om du ikkje trenger større hd i dag så hadde eg gått for minst 160 gb. Da det vil skille bare nokre 100 kroner. Tenkte som du da eg kjøpte meg hd. og no angrer eg j.....i mykje på det. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 BYTT MINNE!!! Du kan kun ha 2x400MHz brikker, dermed kan du ikke oppgradere senere ... Hva med denne? TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 995,- http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...61&AvdID=1&s=sc Dette minnet er mye bedre/raskere da det oppererer med lavere timings, noe som er viktigt i AMD systemet. Dette vil gi en effektøking hinsides å køre DUAL (som er like oppskrytt som AGP 8X) Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Hmm, jeg bør vel kjøpe den 120GB S-ATA HDen i stedet ja. Er det noen flere som har informasjon angående dette med å kjøre dual eller ikke dual? Trenger jeg mer RAM enn det jeg har? Er det noen markant ytelsesforbedring fra 512 til 1024 hvis jeg ikke driver med redigering o.l. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 "Trenger" ikke mer enn 512 foreløpig ... greit å ha muligheten senere. Dual er oppskrytt ... tro meg (i hvertfall på AMD sys.). Viktigere med bra minne med lave timings! Tror du meg ikke kan du søke litt rundt på forumet. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Hmm, så det =) Takk for den JEG. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Er også enig i at det ville vært bedre å kjøpe én 512MB-brikke fremfor 2x256MB. Det er større sjanse for at du får lyst på å sette inn en ekstra 512MB-brikke senere enn at du kommer til å merke forskjell pga dual. Dersom du har ca 900,- til overs så bruk de på CPU-vifte og evt 512MB ekstra. Dersom du ikke skal overklokke så er det ikke noe vits i å kjøpe annet, dyrere minne ihvertfall. TwinMOS er mer enn bra nok opp til 200+ MHz... Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Veldig bra oppsett!!! PS! Pass på at du ikke blir sittende med for svak strømforsyning ala 250w, etter som du skal benytte eksisterende strømforsyning. Hovedkortet er også veldig bra!! Alt: kanskje vært en ide og satset på HK basert på den nyeste chipen til Nvidia ala Asus A7N8X-E Deluxe til 1150kr Forskjellen er vell Gbit-lan kontroller fra 3com og forbedret SATA. + Så er det jo et nytt HK, så noe dårligere en AN78X kan det jo ikke være. Det at jeg ikke nevner Abit's AN7 er mangelen for Gbit-lan. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Har en strømforsyning på 350W tror jeg, må sjekke senere, er ikke hjemme nå. Hovedkort er jo selvfølgelig viktig. Tviler på at jeg kommer til å bruke gbit lan dog, men det kan kanskje være fint å ha til senere. Må kjøpe en ordentlig CPU vifte, det har jeg glemt. Hva er bra da? Tar microplex mye penger i frakt for en CPU vifte? Skal overklokke litt, men blir bare sånn ta opp fsben littegrann, ikkenoe volting og sånt. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ikke kjøp Powercolor! Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ikke kjøp Powercolor! Viss du har tenkt å kjøpe PowerColor må du rekne med å sende kortet inn eit par ganger, fordi viften ryker. Så du må nokk skaffe deg en Zalman Heatpipe! Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ja, og da er det bedre å kjøpe et ordentlig kvalitets merke:) Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Skal overklokke litt, men blir bare sånn ta opp fsben littegrann, ikkenoe volting og sånt. Du må nokk stille opp Vcore'en litt uansett! Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ikke nødvendigvis:) Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) [quote name='NilsJohan' date='05/12/2003 : 12:44'] Har en strømforsyning på 350W tror jeg, må sjekke senere, er ikke hjemme nå. Hovedkort er jo selvfølgelig viktig. Tviler på at jeg kommer til å bruke gbit lan dog, men det kan kanskje være fint å ha til senere. Må kjøpe en ordentlig CPU vifte, det har jeg glemt. Hva er bra da? Tar microplex mye penger i frakt for en CPU vifte? Skal overklokke litt, men blir bare sånn ta opp fsben littegrann, ikkenoe volting og sånt. [/quote] Har selv et Abit IC7-G Hovedkort, riktig nokk et Intel kort. Spleisa med 6 andre på en 8 porter Gbit 3Com switch. Nå er jeg blitt vant til at spill image på 1.5GB ikke skal ta mer en ca 2 min å overføre. Skulle jeg plutselig gå ned på 100 Mbit linje ville jeg få hetta Tenk å vente 10-13 min i stedet bahh! PS! Kjøp en CPU kjøler ala Colermaster Aero 7 eller Thermaltake Vulcano + Artic silver 5 for eks mpx.no Uansett så blir du sikker knall fornøyd med pc’en du skal bygge deg. Twinmos Dual Holder sikkert i lange baner om du ikke skal klokke lenger enn 220Mhz FSB @2,6,3,3 settings Senere kan du jo rive i en Rapptor til og sette disse i raid!! Endret 5. desember 2003 av Bofur Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 enig med bofur der ja! Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Leste i HW guiden at Powercolor var fine greier, men det lønner seg å investere i et litt dyrere merke for å slippe å sende inn på reparasjon og sånt? Det er jeg ikke noen fan av.. Høres bra ut det med Gbit LAN, går for et nyere hovedkort da. Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A - nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire Tenkte i retning av det. Noen som har erfaringer med det hovedkortet? Er det bedre enn abit sitt NFS-v2.0? Støyer de to kjølerne mye? Lenke til kommentar
luresau Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har lenge vært i tvil selv om jeg skulle ha et slikt asus eller gå for abit sitt NF7-S v2.0. Har sett en del rundt på nettet og det virker som om det er flere problemer med asus sitt a7n8x kort enn nf7-s v2.0, så jeg ville gått for dette hadde jeg vært deg.Du kan jo selv gurgle og så hvor mange hits du finner på problemer til de ulike kortene.Har selv også hørt om flere som har hatt problemer med a7n8x kortet. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Leste i HW guiden at Powercolor var fine greier, men det lønner seg å investere i et litt dyrere merke for å slippe å sende inn på reparasjon og sånt? Det er jeg ikke noen fan av.. Høres bra ut det med Gbit LAN, går for et nyere hovedkort da. Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A - nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire Tenkte i retning av det. Noen som har erfaringer med det hovedkortet? Er det bedre enn abit sitt NFS-v2.0? Støyer de to kjølerne mye? PS! Har bygd 1 maskin for en kompis på ASUS A7N8X Deluxe og det funker fint som snus Eneste problemet var boot pri for sata disk men det er rettet på i den nyeste bios'en Men kjøp den siste utgaven A7N8X-E Deluxe A7N8X-E Kommer den 19 Desember ifølge Komplett.. Eneste jeg har finni på dette kortet er fra Extreme overclocking :Additionally, the firm will unleash its A7N8X-E Deluxe, the most robust, feature-rich and lucrative solution for Socket A processors, powered by NVIDIA nForce2 Ultra 400 + MCP-T core-logic, providing AGP 8x, dual-channel PC3200, Dual LAN with Gigabit Ethernet support and WiFi solution Endret 5. desember 2003 av Bofur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå