Armas Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Hei! Min Macbook pro fra 2011 har tatt kvelden og jeg trenger ny Laptop. Denne gangen blir det Windows, og jeg har kommet frem til at en 2i1 maskin nok er det beste for meg. Har andre behov nå enn da jeg kjøpte macbooken. Bruker pcen til surfing, lett skriving og Excel, samt organisering av bilder. Trenger ikke tungt Photoshop-ytelse, men må kunne håndtere store bibliotek i Lightroom. Tanken er dermed at jeg ikke har så store krav til ytelse, men jeg har store krav til byggekvalitet og skjerm. Utfordringen er selvsagt at god byggekvalitet ofte følges av høy ytelse og disse maskinene er dermed dyre. Derfor lurer jeg på om det kan lønne seg å kjøpe en brukt Premium - 2i1 (f.eks en surface pro 3) fremfor en ny mellomsjikts 2i1 (for eksempel acer aspire switch 12") Den brukte maskinen er noe billigere, men har sannsynligvis høyere byggekvalitet. Den nye er nok litt raskere, og batteriet er jo nytt - men den er jo også dyrere og ikke så "fin". Og den koster egentlig mer enn det jeg vil betale idag. Hva tenker dere? Er det lurt å kjøpe brukt 2i1 Laptop/nettbrett, eller får man mer for pengene med en ny? I så fall: Hvilke brukte modeller bør jeg se på (som helst koster 3-5000)? Jeg vil egentlig ikke ut med 6-7000 for en ny acer aspire switch På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå