htyske Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Når man har vunnet en mobil i en konkurranse hva gjør man i forhold til garanti hvis det skulle oppstå problemer med telefonen? Det finnes jo da naturlig nok ingen kvittering eller kjøpsbevis. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Kontakter de du vant mobilen av, muligens de sitter med kvittering. Hvis ikke så må du ta direkte kontakt med produsent som muligens er i utlandet. Så det er negativt med å vinne ting annet er du også risiker å måtte betale frakt og moms på det du vinnet hvis det er dyrt. Så enkelere hvis det er nettbutikk. F.eks komplett cdon. Vanskeligst hvis det er andre som ikke selger varen normalsett. Endret 20. januar 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Du får jo ikke garanti fra noen som gir deg en gave så det er muligens slik saken stiller seg. Det er dog garanti på telefonen og du skal da ta kontakt med selger eller produsent. I dette tilfellet så blir det selvfølgelig produsent siden du ikke fikk med noen kvittering. Oftere enn ikke så er produsentene greie å ha med å gjøre Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Jeg har vunnet en del telefoner og har som regel fått kvittering eller en slags bekreftelse på når den ble vunnet og hvem man skal ta kontakt med dersom noe skulle oppstå. Ta kontakt med konkurranseholder og be om noe tilsvarende. Lenke til kommentar
htyske Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2017 Jeg har kjøpt den av den som vant den. Har foreløpig ikke fått noe svar fra selger,men ringte Huawei Norge som bekreftet 2 års garanti fra november 2016. De kunne ikke gi meg noe skriftlig, men sa jeg bare kunne levere den inn til forhandler hvis det oppstod en garantisak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå