AnonymDiskusjon Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Heisann! Lurte på om det var noen her som har gjennomgått en operasjon for "pectus carinatum" (fuglebryst, utover) med den så-kalte "ravitch" metoden. Har forsøkt å finne ut mer om denne operasjonen og resultater o.l., men det står så sinnsykt lite om pectus carinatum. Dog står det mye om pectus excuvatum, men dette er jo noe "helt annet". Lest om mange usuksessfull operasjon hvor problemet har kommet tilbake, hvor "ben" eller hva det nå er de skjærer har dødt og sluttet å vokse. Skremmer meg, men vet ikke om dette er noe som man ser oftere ved pectus excavatum operasjoner? Skal på operasjonsbenken om 2 måneder hvor legen skal gjøre "ravitch" metoden for å fikse mitt pectus carinatum (fuglebryst). Kirurgen har mange år med erfaringer bak kniven, dog noe ukjent med hvor mye han har jobbet med pectus carinatum operasjoner (virker veldig uvanlig; pectus excavatum er visstnok mye mer utbredt). Så noen med erfaringer med denne typen operasjon? Anonymous poster hash: 94dcb...796 Anonymous poster hash: 94dcb...796 Lenke til kommentar
randomperson Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Heisann! Jeg har også Pectus Carinatum og sitter og vurderer om jeg skal ta Ravitch operasjonen også, håper derfor du kan skrive om dine erfaringer om operasjonen. Hvordan det var og hvordan resultatet ble og hvordan du føler deg nå. Jeg hadde virkelig satt pris på om du kan svare på dette da det er få som har dette og vanskelig å finne informasjon om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå