Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Garantilover?

Loomy

Anbefalte innlegg

Leverte inn mine KOSS høretelefoner til reparasjon 30. september, dvs. ganske nøyaktig 10 uker siden! De har livstidsgaranti.

Kjøpte de hos Platon - og leverte de inn samme stedet. De sa det kom til å ta 3-6 uker å fikse de. Nå har jeg altså gått ca, 10 uker uten høretelefoner og begynner å bli drittlei av å vente for å si det mildt. Snakket med de i dag og de sa det kunne ta litt lengre tid hvis de måtte ha en spesiell del.. Men det får da være grenser!

Så det jeg lurer på er: er det noen lover om hvor lenge de kan ha de inne til rep.? De kan da ikke bare ha de inne i all evighet og si "de kommer sikkert neste uke" :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Vi har om nettopp dette i økonomien nå, men har arket i skapet på skolen, men tror det er sånn at de får ha den i 14 dager per rep. og maks 2 forsøk på rep.

Ikke slakt meg hvis det er wrong.

Lenke til kommentar

Åh! Er det mulig?? Var innom horene i dag. Var ikke kommet inn enda. Og de sa de ikke kunne gi meg pengene tilbake!

H****** S**** F****F***

Har ikke fått svar fra forbrukerrådet, men jeg sender en ny mail. Dette har gått for langt! :scared:

Lenke til kommentar

Woho, fikk endelig mail fra forbrukerrådet:

På varer kjøpt etter 01.07.02 har kjøper rett til å velge omlevering eller

reperasjon hvis det er en mangel ved varen. Hvis en reperasjon tar mer enn 1

uke, kan De kreve lånegjenstand. En reperasjon skal skje innen rimelig tid.

2 månder er for lenge. Vil anbefale at De tar kontakt med selger og gir ham

en frist på f.eks. en uke og hvis de da ikke er ferdig krever kjøpet hevet.

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i Hordaland

Spank U forbrukerrådet. Nå skal jeg gå å kreve $$$... Eller i hvert fall gi de en frist til fredag :devil:

Sorry gjenopplivning og bumping av eldre tråd, men dette er kanskje noen andre som finner nyttig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...