Roamer Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Lyden i Rogue Leader 2 skal visst være fantastisk på en Pro Logic 2 receiver, og den skal fungere bra med vanlig surround. Synd jeg har ikke hørt det selv, jeg har bare spilt på vanlig tv. Lyden i Xbox skal visst være veldig bra, men jeg tror ikke man skal undervurdere lyden i Gamecube. Uansett er det ett fett for meg, jeg har bare en vanlig tv uten noen ekstra høytalere eller noenting. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg foretrekker heller Dolby Digital 5.1 enn Pro Logic 2... Lenke til kommentar
cky Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Dolby Pro Logic 1/2 er ikke ekte surround uansett, det er det kun Dolby Digital/DTS som er. Har prøvd ut Dolby Pro Logic på mange av platene mine her på recieveren, men det låter rett og slett ikke bra syntes jeg. Det må enten være ekte stereo i kun 2 kanaler, eller ekte surround i 5.1 eller mer. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 CPU'en i gamecube er en powerPC, som yta 50% mer ennn en PIII før... "nå" har de oppdatert den så den yter 25% extra opp der igjen 485*1,5=727,5 727,5*1,25=909,375!!!!!!!!!!!! Så en PIII holder ikke mål! PS! det derre med Mteksels eller hva det er, XBOX - 125 mill tror jeg, uten noen effekter PS2 - 75 mill, uten noen effekter GCN - 12 mill, MED ALLE EFFEKTER!!! og den støtter mye mer effekter en PS2 Og XBOX... det klarer ikke noen av disse... LES ALT FØR DERE SKRYTER! Jeg har ingen av disse sjøl, holder meg til PC! Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Er det noe du vet eller er det bare noe du fant på for å leke professor? Dessuten vil jeg heller ha nVidia NV2X enn Ati "Flipper"! Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Nix... leste det for over ett 1,5 år sia... før du visste om Xbox og GCN... Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Tallene stemmer forsåvidt, men utviklere snakker om at Gamecube kan pushe opptil 20 millioner polygoner med alle effektene på. Pentium prosessoren i Xbox er en modifisert utgave slik at den er praktisk talt en celeron. Ja, Gekko er kraftigere. Flipper er et meget kompetent grafikkkort og det er bygd for å samsvare med Gekko(prosessoren). Sammen med 1T-SRAM'en betyr det at Hardware'n i Gamecube er veldig balansert. Men, nok med dette hardware snakket, det er uansett spillene som teller. _________________ "You can go a long way with a smile. You can go a lot further with a smile and a gun." - Al Capone [ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-20 19:09 ] Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 visst du ser grafikken på star wars rouge leader vil du se gc sitt potensiale. det er utrolig bra grafikk og les lest at anmelderen på gamespy syntes grafikken var bedre enn i filmene!. dette er jo kunn en lanserings tittel, så det blir spennende å se hvor bra gc virkelig yter på max. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Takk Roamer :smile: haha Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Hva som er så spesielt med ST1-RAM'en til GC? Så at et par tre MB var embedded, med 6ns (ikke noe spesielt raskt), og resten var bare 10ns (100MHz med andre ord, 200MHz med DDR). Har litt problemer med å finne nøyaktige specs på Xbox (filtering etc), kan noen hjelpe? Fant ganske nøyaktige specs på GC på planecgamecube.com. Vil så gjerne sammenligne. Må også tenke på at hvor mange texturer per pixel som er mulig ikke nødvendigvis teller så mye. Spillene i dag bruker vel ikke alt enda, og det er mange andre faktorer. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Litt om MoSys Sunnyvale-based MoSys is the company behind 1T-SRAM technology, which will make the graphics chip and the Gekko CPU work in perfect harmony with each other -- and at blazing speed. There are 24MB of 1T-SRAM main memory that the Gekko CPU and Flipper graphics chip can access. The static nature of the SRAM is intended to give the Gekko chip immediate access to all the info it needs which is what gives the GameCube its incredible speed. I tillegg er det 16 mb DRAM i Gamecube'n. _________________ "You can go a long way with a smile. You can go a lot further with a smile and a gun." - Al Capone [ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-20 19:08 ] Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Hmm.. kunne vært mer detaljert forklaring.. jeg liker å vite hvordan ting funker i realiteten. Statisk RAM? Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Dynamisk RAM - DRAM Therefore, for dynamic memory to work, either the CPU or the memory controller has to come along and recharge all of the capacitors holding a 1 before they discharge. To do this, the memory controller reads the memory and then writes it right back. This refresh operation happens automatically thousands of times per second. This refresh operation is where dynamic RAM gets its name. Statisk RAM - SRAM Static RAM uses a completely different technology. In static RAM, a form of flip-flop holds each bit of memory (see How Boolean Gates Work for detail on flip-flops). A flip-flop for a memory cell takes 4 or 6 transistors along with some wiring, but never has to be refreshed. This makes static RAM significantly faster than dynamic RAM. However, because it has more parts, a static memory cell takes a lot more space on a chip than a dynamic memory cell. Therefore you get less memory per chip, and that makes static RAM a lot more expensive. So static RAM is fast and expensive, and dynamic RAM is less expensive and slower. Therefore static RAM is used to create the CPU's speed-sensitive cache, while dynamic RAM forms the larger system RAM space. Skjønner? Jeg kan oversette hvis det er nødvendig :smile:. _________________ "You can go a long way with a smile. You can go a lot further with a smile and a gun." - Al Capone [ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-21 11:31 ] Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Denne tråden skal liksom hjelpe folk til å finne ut hvilken konsoll som er "best".... Hadde det ikke vært en tanke å finne ut hva som skal defineres som "best" først.. Er det rå maskinkraft? Mulighet for online spilling? Bra spilltitler/spillbarhet? DVD/Ikke DVD? HD? Synes det bare blir en masse tåplige argumenter for og imot diverse konsoller, men det er kanskje det som er poenget med et slikt forum?? Lenke til kommentar
Jallin Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Nå er det 12 dager til gamecuben kommer ut i norge. Jeg for min del tror de fleste av tilhengerne til Xboxen og p2 kommer til å bli overveldet over grafikken på de beste spillene på gamecube. ta feks star wars Rogue leader, spilltestere som har prøvd det sier det er sinnsykt bra og får de beste karakterer i motsetning xbox sitt desperate forsøk på å utvikle et bra star wars spill: Obi Wan. Til alle dere som mener grafikken på xboxen er så mye bedre enn gamecube sin. Gå inn på tv2.no og se enn av norges mest annerkjente spilltestere Frode Haugen fortelle at grafikken til gamecuben er vell så bra som xbox. Skjønner ikke pointe med tastatur til en konsoll, man kjøper jo gjerne en konsoll for å unngå tastaturet litt av konseptet med plattformene er jo nettop å få en brukervennlig kontroll. Anngående spill på internett tviler jeg på at det kommer til å ta av. jeg for min del sitter heller i et rom fullt av steming med kamerater enn på internett mot frekke folk jeg ikke kjenner. Jeg liker ikke det her at alle skal disse spillene til nintendo og kalle dem barnslig. sannheten er jo at nintendo er den eneste originale konsollutvikleren på markedet etter at sega ga seg etter flausen med dreamcast. Har ikke noe til overs for hverken ps2 eller xbox som bare bøffer spill fra andre, ingen spill til disse to konsollene kommer noen gang til å nærme seg de tradisjonelle nintendo spillene. ps til dere som bare snakker dritt: HOLD DERE TIL FAKTA Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Er ikke så hekta på star wars, så jeg bryr meg ikke så mye om det. Rouge Leader har grafikk som er på Xbox nivå, det stemmer. Men så er det gjennomsnittet. Gleder meg til å få prøvd GC snart, så jeg kan ta en skikkelig sammenligning selv.. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Rogue Leader's grafikk slår alt som har kommet til Xbox hittill, det er det liten tvil om. Sjekk anmeldelser fra IGN, Penny-arcade eller hvor som helst egentlig, de sier stort det samme. Jeg digger Star Wars, men kan styre min begeistring for flyspill. Sjekk ut Star Wars på NRK2 i kveld. Klokken 9 tror jeg. [ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-05-08 19:16 ] Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Forresten er det minst 130 titler som er bekreftet til Europa i 2002, begynnelsen av 2003, og det tallet vil garantert mangedoble seg i løpet av året. Og det er mange spill som enten har fått bekreftelse for release i USA og Japan eller bare i Japan. Så hvis du har planer om å kjøpe mange hundre spill så er jo det gode nyheter. Kilde Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Jeg driter i om grafikken på Rouge Leader er så jævli bra, for jeg er drit lei star wars spill anyway. Jeg satser heller på Xbox der det kommer flere phete spill enn på gamecube der det er mario, luigi og den gjengen der. Ja, jeg vet det kommer spill på gc som Resident Evil og sånt, men det er langt flere slike spill på Xbox! Xbox har en haug med phete spill og noen få barnespill, mens gc har noen få kule spill, og en HAUG med barnespill...! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå