Flakkmeister Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 10 dager igjen til XBox okkuperer europa :razz: ! *Glede seg* Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Tror nok Xbox tar innpå PS2 så det holder. MS har trossalt penger til å drive dette i underskudd noen år og det har ikke sony..... Ms kan satse og feile et par ganger uten at det går utover resten av selskapet. Jeg har Prøvd Xbox og PS2 og det er ikke veldig forskjell i grafikken fåreløpig og det er jo pga at man aldri kan ta det meste ut av en gpu før de siste årene av levetiden dens. Men det er klart at Xbox var noe bedre, men vill nok kjøre forbi sony sikkelig når man begynner og utnytte det arsenalet med krefeter den har ca 3x ps2 krefter sine krefter, på pappiret da, det er jo litt vanskelig å får kjørt 3dmark etc på xbox og ps2 selv om xbox er en nesten pc med windows, dette vil nok bli en grunn til at vi vill se flere spill til Xbox om et år eller to da måten å lage spillene på er veldig like en PC og derfor er det jo mange selskaper som kan lage dette. Ms har jo en annen fordel, de kan levere nok konsoller og spill med det første som ikke Sony klarte. Har hverken PS1/2 og kommer derfor til å kjøpe Xbox!!!Selvfølgelig.... Christian Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Vet ikke om dere har hørt det, men det var en del problemer med Xbox'ene som ble lansert i Japan. De ødela spillene. Microsoft sier at de vil erstatte maskiner som ikke virker, eller reparere dem hvis de er ødelagte. Men spillene vil de ikke erstatte... les dette... http://www.planetps2.com/mmcafe/ Lenke til kommentar
Axelay Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det er veldig vanskelig å forutse denne kampen mellom konsollene. PS2 har den fordelen ved at den kom ut først og har allerede sikret seg en del av kundene. X-Box har grafikken og ytelsen, og Halo selvsagt, som er et realt must spill. GC har utviklere som er god i gamet, jeg kan jo f.eks nevne Rare. De gutta vet hva de gjør (Goldeneye, Perfect Dark, Conkers Bad Fur Day). Jeg tror kvaliteten på spill vil vise seg å være avgjørende, det må komme en del MUST spill som kun kommer til den konsollen for å selge høvelig bra.. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 misliker de fleste console'er etter SNES, alle skal liksom prøve å etterligne pc-spill, men med hardware som ligger laaaangt etter pc-standaren. Tror nintendo med gamecuben klarer å lage noen spill som skiller seg litt ut fra de andre. Jeg kan i hvertfall ikke fordra ps/ps2 Lenke til kommentar
Fro Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Dette er det første inlegge jeg legger inn på dette forumet. Men jeg har vært ganske mye på utenlandske forum (IGN, Gamespot). Teknisk sett så har ikke PS2 noe sjans mot XBOX eller GameCube. Den er helt overlegen, ikke noen tvil om det.. GameCube er imponerende, men ikke noe overlegen teknisk den heller. Grafikken på PS2 er bra, men kan ikke måle seg med den på XBOX. Texture kvaliteten er overlegen. PS2=40MB minne XBOX=64. Bumb mapping, detali nivået er også mye høyere på XBOX. Hvis noen har prøvd Amped, så når dere hopper høyt så kan dere se bånn av bakken. Skulle likt og se det på PS2 med så mange trær. :smile: Og AA er mye bedre. Hvis du programmerer spillet riktig så kan du få "jagged free" games. XBOX overrasket mange i USA når den hadde den mest velykkede launchen, ever. Og jeg tror ikke det var så mange som trodde på forhånd at den ville selge bedre enn GameCube. Uansett hvordan vi ser på det så pleier M$ og lage det folket vil ha... Kanskje ikke de hardbanka gamerne vil like XBOX(i hvert fall ikke de som har PS2:)) med en gang. Men når de begynner og se hvordan spill den får, så kan dem da ikke være så negative bare fordi det er MS. Halo(kåret av de fleste til et av de beste Action spillene, ever) er et sinnsykt rått spill, bedre enn noe av det PS2 hadde ved launchen. En annen ting vi må se på er: Vi er alle gamere, er vi ikke?? Gamere bør bry seg om spill som kommer på en konsoll, og ikke hvem så lager det? Ingen tvil om PS2 har mest kvalitets spill nå, men bare vent og se. Det ryktes så mange som 450 spill utvikles til XBOX, rimlig bra. Som dere kanskje skjønner skal jeg ha XBOX, men jeg vil også ha GameCube. Fordi jeg digger Mario og Zelda. Nintendo har noen kvalitets spill som nesten ingen andre kan måle seg med. Hvordan konsoll krigen vil utvikle seg? Jeg tipper PS2 vil lede en stund framover også vil XBOX ta over styringen, let's face it. Advertisment helps! Og hvis det er noe M$ har nok av er det reklame penger.. Vanlige folk vil bli bitt av basillien tror jeg, pg.a. reklame. Trist og si det, men jeg tror det blir sånn. Alle tre konsoller er bra og har bra spill., Tiden vil vise hvem som går seirene ut av det. Markedet er så stort så jeg tror ikke noen vil tape! Fro [ Denne Melding var redigert av: Fro på 2002-03-05 17:07 ] Lenke til kommentar
Razor_Rage Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 hej allihopa som ni förstår av språket så är jag från sverige. ville bara säga att jag håller med Fro. kunde inte sagt det bättre själv :smile: jag ska också ha Xbox 14de mars med 1 extra kontroll, Halo och Amped! längtat ett bra tag nu så det ska bli skitkul! /Razor _________________ "never argue with an idiot. they will only drag you down to their own level and then beat you with experience." [ Denne Melding var redigert av: Razor_Rage på 2002-03-05 17:16 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hmm, _ingen_ av spillene som gikk på Xbox-happeningen er i Trondheim tok i bruk AntiAliasing (jeg antar at det er hva du mener med AA). Tilsynelatende. Lenke til kommentar
Fro Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 17:16, LarsC skrev:Hmm, _ingen_ av spillene som gikk på Xbox-happeningen er i Trondheim tok i bruk AntiAliasing (jeg antar at det er hva du mener med AA). Tilsynelatende. Hvilke spill prøvde du? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Spilte ingen, det var så vilt mange folk der. De hadde DeadOrAlive 3-turnering (imponert av at de hadde med drunken boxing) på lerret, Halo (kjørte i split screen, så det var ikke så lett å se), uhm, et flyspill, et bilspill for de minste, et skatespill og et til. Jeg sjekker med xbox.com nuh. Skalvise.. Jo, Dave Mirra Freestyle BMX 2, Amped _eller_ ESPN Winter Game X Snowboard, Halo, DOA3, bilspillet og flyspillet finner jeg ikke. Mulig førstnevnte var Wreckless. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Noe av problemet til Xbox ligger kanskje i at det ikke har så veldig mange ekslusive titler som man MÅ ha. Javel, Halo og Jet Set Radio. Men, hvor mange er egentlig villig til å punge ut nesten 7000kr for disse spillene, Xbox'en med DVD og kontrollerne? Spesielt med tanke på at PS2 har et overlegent arsenal med spill og at den er utrolig mye billigere. Markedsføringskampanjene kan bare lokke de som ikke leser anmeldelser. Gamecube tror jeg har en solid sjanse, med en god lanseringspris og et mye større spille biblotek enn sist. I tillegg har de en del flere spill laget for voksne enn sist. Jeg tror PS2 vil vinne overlegent, pågrunn av det store forspranget, mens Xbox og Gamecube vil ligge å knive i bakgrunnen. Uansett tror jeg ikke det vil være noen definitive tapere. Alle som kjøper en konsoll vil nok være fornøyd med kjøpet. I starten vil De som har litt mer penger og digger fps kjøpe Halo, mens de som digger Resident Evil, Zelda og Eventyrspill vil kjøpe Gamecube. PS2 har allerede solid dekning innen alle genrene. Lenke til kommentar
Fro Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Det er sant, XBOX har ikke et veldig stort eksklusivt marked. Flere enn det du sa, men ikke så enormt stort...ENNÅ! MS har en stor lommebok det vet alle, og hvis det er nødvendig, så kjøper de flere selskap som Bungie for og få det. Selvom de ikke har noen store serier exclusive, som RE. Så har de alikvel noen egenutviklede serier som er gode spill. Det som jeg ser som et svakt punkt med GC er at: Ja, den har mange god launch titler. Og, ja. RE ser bra ut.. Men de har ikke så mange super gode spill som kommer framover, bortsett fra Mario og Zelda. Så er det ikke noe som frister meg noe spes.. På en god stund i hvert fall! Personlig så synes jeg ikke at PS2 har så mange super gode exclusive titler som jeg sikler etter, bortsett fra GT3. MGS2 kommer på XBOX i en eller annen form, Tony Hawk 3 kommer, GTA3 kommer, SSX kommer. Så sånn jeg ser det, så kjøper jeg meg XBOX. Får jeg mange av de beste PS2 spillene plus en hel haug til. :smile: Tiden vil vise, men husk at det er i hvert fall 3 år igjen av krigen før PS3 kommer til Europa. Så jeg tror nok vi får vente og se jeg :smile: Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg ahr bare en ting å tillegge til denne diskujonen: Husk på at x-box sit første spill blir HALO!!!! Det skal lanseres samtidig (i alle fall nesten) som X_Box. Folk vil strømme til butikkene for å kjøpe x-box bare grunnet dette spillet Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 11:29, |Viper skrev:Jeg ahr bare en ting å tillegge til denne diskujonen:Husk på at x-box sit første spill blir HALO!!!! Det skal lanseres samtidig (i alle fall nesten) som X_Box. Folk vil strømme til butikkene for å kjøpe x-box bare grunnet dette spillet Og det er ikke gøy å spille med håndkontroller.... Nei, Halo blir intet incentiv for meg, jeg venter heller til det kommer til pc. Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Der ligger noe av problemet mitt med konsollen, mange av de skikkelige hypa spillene kommer jo til PC også. Jeg har allerede en PC, og det er fetere å spille FPS på PC. For 6-7000 kan jeg oppgradere den noe sinnsykt. Det kommer jo mange potensielt fete spill til Gamecube, synes nå jeg. Blant annet: - Gold Star Mountain - Turok - Phantasy Star Online - Mortal Kombat - Eternal Darkness - Pac-Man World 2 - Resident Evil - Resident Evil 0 - Resident Evil 4 - Soul Calibur 2 - Zelda - Pro Evolution Soccer 2002 - Mario Sunshine - Evolution Worlds - Iron Man - Ridge Racer - Metroid Prime - Rogue Leader 2 - Tony Hawk 3 - Skies of Arcadia - Spyro: Enter the Dragonfly - Duke Nukem - Rune - Phantasy Star - Sega Soccer Slam - Pikmin - Luigi's Mansion - ISS2 - Super Monkey Ball - Nba2k2 - Star Fox Adventures - Fifa 2002 - Animal Forest Plus - Animal Leader - Mario Tennis - BloodRayne - Sonic Adventure 2: Battle - Dead to Rights - Kameo : Elements of Power - Too Human - X-men - Mario Kart - Diddy Kong Racing - Wave Race - XG3 Extreme G Racing - Banjo Kazooie 3 - Bloody Roar - Galleon - Doshin the Giant - The Fantastic Four - Worms Blast - Minority Report - The Hobbit - Nba Street - Vexx - Mario Golf - Rayman 3 - Die Hard : Vendetta - Nhl 2k3 - Tony Hawk 4 - The Matrix - Super Smash Bros - Barbarians - Perfect Dark Zero - James Bond : Agent Under Fire - Rally Championship - Smuggler's Run 2 - Bomberman Generations - Spiderman the Movie - UFC: Throwdown - SSX Tricky - Camelot RPG Ikke Navngitt - Virtua Striker 3 - 1080 Snowboarding 2 - Rayman M Det er vel det som er annonsert opp til nå som jeg synes virker interessant. En del av dette er ikke eksklusivt, men allikevel. Jeg synes ikke det er noen grunn til å frykte noen mangel på kvalitetspill hvis man liker konsoller. _________________ "You can go a long way with a smile. You can go a lot further with a smile and a gun." - Al Capone [ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-03-07 00:15 ] Lenke til kommentar
Fro Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Det tar sin tid før Halo kommer på PC da. Det kommer ikke i år, jeg kan tipper at det kommer om ca 1 år til 18 månder. Det er når Halo 2 ventes på XBOX. His man vil ha Halo fort(som jeg må, btw :smile: ), så må man ha XBOX. Helt riktig at det kommer mange spill til konsollen som også kommer på PC. Som Tony3 f.eks., det hadde jeg tenkt og kjøpe på XBOX, men siden det kommer på PC så kjøper jeg heller spill som ikke gjør det. JSRF f.eks. Det kommer også mange spills som ikke kommer på PC. Og det er jo noe spesielt ved og sitte i sofan og spill forann en 32" Widescreen, isteden for en 20" skjerm? Det er jo det!! :smile: Lenke til kommentar
laki65 Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hva skal man med spillkonsoll når man har PC, kanskje bortsett fra til småungene. Grafikk på TV er jo forferdelig. Kanskje når det kommer TV med >1600*1200 punkter... Ellers fås nå en "HIFI" komponent dvs. DVD spiller med innebygd PC till ca 5000.- Da har du både i pose og sekk "med masse inni", billige spill også (+ fullverdig PC). mvh Lenke til kommentar
Fro Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Sånn tenkte jeg også før. Men jeg har funnet ut at siden jeg er en gamer, så må jeg kunne se konsollen for det den er. Og ikke bare drite i det fordi jeg elsker PC-en min. :smile: For det første så kan du ligge på soffan og spille på en stor TV, og det er deilig. Grafikken er ikke så dårlig, i hvert fall ikke når du har skikkelig AA som på XBOX. Egentlig så får du jo mye bedre grafikk på XBOX nå enn det du kommer til og få på PC på en god stund. Så det er jo egentlig veldig bra :smile: Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Gamecube har gjort en stooooor tabbe i det siste. De gjorde den fryktelige bestemmelsen å gjøre om stilen i det berømte og elskede Zelda. Så det neste i serien blir meget tegneserieaktig og mye søtere enn Zelda tidligere har vært. Alle som har sett screenshots fra spillet forstår tårevått hva jeg mener :sad::(. Zelda ligner nå mer på musen Fivel enn en alvekriger. Dette vil føre til at Gamecube vil miste en enorm hærskare av harbarkede Zelda-fans, noe som vil svi skikkelig :sad:! ja..det er eneste grunnen til at jeg ikke skal kjøpe gamcube...(+ at jeg bare har ca. 200 kr ) Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hvis jeg ikke tar så veldig feil nå, så mener jeg å huske at Nintendo fikk så mye kjeft og ukvemsord for den zelda videoen at de senere gikk ut å innrømte at de kanskje burde endre litt på grafikken. Gleder meg forøvrig noe så sinnsykt til Gamecube kommer. Skal ikke påstå at den kommer til å ta over verden, men du får meg **** ikke til å bruke dobbelt så mye på en xbox som i tillegg har muligheten til å massakrere DVDene mine :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå