Kaneltryne Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Hei, hvor ville det vært best å ha oppkjøring, i billingstad eller drøbak? Det høres litt koseligere ut å ha oppkjøring i drøbak, men billingstad har kortere ventefrist. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Uten at jeg kan si det med sikkerhet så tipper jeg Drøbak har færre oppkjøringsruter i Oslo sentrum enn Billingstad. Så om du synes dette er avskrekkende så velger du Drøbak. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Ingen av stedene har ruter mot Oslo sentrum da det åpenbart er for langt. Jeg har kjørt opp på begge stedene og syntes ingen av plassene er særlig vanskelige. Hadde anbefalt deg å kjøre opp der du har mest erfaring. Hvor har du vært mest med kjøreskolen? Føler du deg sikker på kjøringen ville jeg valgt billingstad mtp ventetid. De mest trafikkerte stedene du vil kunne passere er Sandvika eller Asker sentrum. Selv hadde jeg en rute som gikk via Tanum, Slependen og Sandvika, også på vinterstid. Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Jeg ville også valgt det området du er best kjent med. Som deleted skriver har ikke Billingstad oppkjøring inn til Oslo. Men de kjører konsekvent enten mot Asker eller mot Bærum/Sandvika. Kjører du mot Asker er man stort sett inne i sentrum. Mens om ruta er i Bærum så kjører man Billingstadsletta, og i rundkjøringen Sandviksveien/Slependveien, så får man enten ruta til deleted (Slependveien). Eller så først mot Sandvika, og typisk forbi i retning Vøyenenga/Kolsås/Rykkin, da du har endel større rundkjøringer der og noen litt korte påkjøringer på E16 ved Hamangtunnellen. Endret 19. januar 2017 av blured Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Ingen av stedene har ruter mot Oslo sentrum da det åpenbart er for langt. Jeg har kjørt opp på begge stedene og syntes ingen av plassene er særlig vanskelige. Hadde anbefalt deg å kjøre opp der du har mest erfaring. Hvor har du vært mest med kjøreskolen? Føler du deg sikker på kjøringen ville jeg valgt billingstad mtp ventetid. De mest trafikkerte stedene du vil kunne passere er Sandvika eller Asker sentrum. Selv hadde jeg en rute som gikk via Tanum, Slependen og Sandvika, også på vinterstid. Billingstad hadde flere av oppkjøringsrutene i Oslo sentrum. Har selv oppkjørt i en av de, og på min tid hadde de 6 forskjellige ruter de trakk mellom, hvor 4 av de var innom Oslo sentrum. Endret 19. januar 2017 av archongamer Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Huh, er dette lenge siden? Min kjørelærer sa i hvert fall (Sommeren 2015) at det ikke var aktuelt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Ja det begynner å bli noen år siden så for all del kan de ha endret det. Jeg fikk Majorstua, Bislett og via Vaterland til Oslo S og tilbake. Selvfølgelig midt i rushtrafikken på en fredag Lenke til kommentar
deleted Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Haha, det må ha vært en virkelig lang oppkjøring. Hvor lang tid brukte du på den? Det var ihvertfall ikke aktuelt da jeg kjørte opp i 2014. Ser ikke helt poenget med den ruten heller da man finner mange av de samme trafikale situasjonene i Bærum også. Endret 19. januar 2017 av deleted Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Oppkjøring var beregnet til å ta ca en time mener jeg å huske. Foruten rutene i sentrum var det en rute som gikk via Sandvika til Sollihøgda og tilbake, og en rute som gikk via Asker og til Drammen og tilbake. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Guttungen kjørte opp på sykkel på Billingstad i sommer og kjørte Sandvika, E18 og en runde i Bærum. Han hadde ingen ting å utsette på ruta i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå