spot_ Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Hei! Vi er nå i en situasjon der vi skal gå ut på "anbud" på forskjellige programvarer. Så spør derfor her om navn\erfaringer dere har som vi bør sjekke opp. Det er innen for følgende Tema: SPAM\Antivirus Kontroll på epost Epost system, trolig bruker vi den som er innebygd i Plesk, men skulle gjerne hatt noe "premium". Vi bruker i dag Plesk til å håndtere Domene\webhotell. Deploy system for VPS. Endret 19. januar 2017 av spot_ Lenke til kommentar
fjs Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Hva med Office 365 for spam og epost. Vmware/hyper-v for vps'er? Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2017 Hva med Office 365 for spam og epost. Vmware/hyper-v for vps'er? Office 365, er ikke det ganske kostbart? vmware/hyper V, støtter denne noen form for frontend slik at man slipper manuelt arbeid? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 H Hva med Office 365 for spam og epost. Vmware/hyper-v for vps'er? Office 365, er ikke det ganske kostbart? vmware/hyper V, støtter denne noen form for frontend slik at man slipper manuelt arbeid? Jeg tror jeg betaler 140 kr i mnd for 1 stk lisens på Office 365. https://products.office.com/nb-no/business/office-365-business-premium Veldig enkelt å sette opp. Så har du ihvertfall en god mail løsning. Mulig jeg har missforstått hva du mener med VPS, virtual private server? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Hei! Vi er nå i en situasjon der vi skal gå ut på "anbud" på forskjellige programvarer. Så spør derfor her om navn\erfaringer dere har som vi bør sjekke opp. Det er innen for følgende Tema: SPAM\Antivirus Kontroll på epost Epost system, trolig bruker vi den som er innebygd i Plesk, men skulle gjerne hatt noe "premium". Vi bruker i dag Plesk til å håndtere Domene\webhotell. Deploy system for VPS. Spam/AV: Det finnes så sinnsykt mange leverandører av dette, alt fra nærmest gratis til million-løsninger. Her må du gi mer spec. Mail: Exchange er defacto standarden for det meste av mail for de fleste større organisasjoner, og dette er som regel inkludert i Office 365 abonnement. Tradisjonell POP3/IMAP er for mini bedrifter ala Snekker Hansen på hjørnet som ikke har særlige behov for Domene/hotell: Her finnes det mange leverandører også, Plesk er vel sånn midt på treet om jeg ikke tar helt feil mht pris/funksjonalitet. Felles for de fleste er at de befinner seg i linux verdenen, og tror at alle kan klare seg med et delt webhotell, med noen enkle PHP ting og uten særlig muligheter for tilpasninger og integrasjoner. For de mest betalingsvillige kundene (store organisasjoner), har de nok krav om en blanding av Linux og Windows på serversiden, men de fleste der har allerede gått over eller holder på migrere til de store cloud leverandørene. Deploysystem: Kanskje Softlayer? Men det er knalldyrt og er gjerne for litt større leverandører. Fordelen med Softlayer er at det er et deploy og mamanagment system for både virtuelle og fysiske servere, som provisjoneres i samme grensesnitt. Jeg har ihvertfall sett en rekke amerikanske leverandører av tradisjonelle VPS/domain/hotell løsninger som er basert på Softlayer. Jeg tror uansett at små VPS leverandører kommer til å slite stort i fremtiden om de ikke allerede gjør det, da det er svært vanskelig å matche pris/funksjonalitet til de store cloudleverandørene som f.eks Amazon, Azure og Google. De leverer jo også tradisjonelle VM'er/VPS, i tillegg til en haug med annen funksjonalitet. Ta f.eks Azure, der kan du finne en VM med ferdige CMS'er installert og satt opp, enten det er Linux eller Windows i bunn, og har du ikke store krav til ytelse er det relativt billig. 1 Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Tilogmed Snekker Hansen kan ha fin bruk for office365. Bare synkronisert e-post på alle enheter er nok til å betale for dette, vi selger dette til mange omså det bare er èn lisens. Man får jo da også med lagringsplass på onedrive som også kan være hendig for noen. Det er litt som med to skjermer, du aner ikke hva du går glipp av før du prøver det. En business essentials (sett at du har office-pakka fra før) ligger på rundt 40,- måneden, og er noe jeg absolutt vil anbefale. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 @kimmag: Joda, jeg er definitivt ikke uenig i at Office 365 er en glimrende pakke, også for snekker Hansen. Det var mer for å sette det på spissen ift hva jeg tenker om hvordan markedet ser ut for små tradisjonelle leverandører av driftstjenester/webhotell/mail/domene osv, det skal godt gjøres å lage en tilsvarende pakke som Office 365 til samme eller lavere pris. Men sånn jeg oppfatter trådstarter, så var han ikke på jakt etter sluttbruker programvare, og heller mer på hva programvare han skal bruke i sin bedrift som jeg tipper er en liten hostingbedrift. Ting som Plesk/Softlayer osv er definitivt i denne gaten, og det er det han spør etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå