Gå til innhold

Ønskes: Lite krevende office etc til gammel PC.

Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske gammel bærbar PC (Compaq) som er utstyrt med Windows 98SE. Nå trenger jeg office-programvare osv som er så lite krevende at jeg kan bruke det på denne. Den skal brukes til Office, presentasjoner, websurfing, mp3 (via LAN) og kikke på bilder. Linux er uaktuellt pga rare compaq-løsninger og drivere.

Har tenkt litt på følgende:

• MS Office 97 eller SUN OpenOffice 1.1
  • Mosilla firebird eller Opera 7.x
  • Winamp 2.90
  • ACDSee 3.x eller 2.x
  • Adobe Photoshop 4.x

Vil denne programvaren passe til denne gamle PC'n?

Bærbar PC: Pentium 120MHz, 32MB EDO-ram, 6GB 2,5" harddisk, 800x600 DSTN-skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du hive inn mer ram ? Har noen EDO brikker liggende...

Hei Jarmo :-)

Jeg kan sikkert bytte ut de brikkene som er der.

Nå er det 16MB integrert på hovedkortet og 2x 8MB i to utvidelsesspor. Tror det er litt spesielle EDO-brikker siden der er bærbart. Har to gamle bærbare her (en 120MHz og en 150MHz) og de bruker forskjellig type EDO-ram.

Hvilken type ram er det du har liggende?

Lenke til kommentar

ville skrella winamp-installasjonen, vil då med det same gjer oppmerksom på at eg jobbar med å oversette winamp 3 til norsk.

office kan du kanskje med fordel bruke lotus-løysinga, brukte del sjølv for 3-4 år sida, trur det eksisterar i oppdaterte versjonar endå.

openoffice og opera støttar eg fullt på alle punkt unntatt eitt, det er alt for tung programvare for maskinene å køyre. med dei versjonane eg har testa til no av openoffice vil eg anbefale ikkje å bruke det før programvara vert lettare for maskina å køyre.

det skal ikkje vere alt for vanskelig å skaffe ny ram, prøv bedrifter dersom du

ikkje finner i butikkar, dei har kanskje noko liggande

Lenke til kommentar

...kanskje win98lite er noe og tenke på ... www.litepc.com ...da kan du fjerne en del ting som ikke egentlig kan fjernes... og dermed få ned total load på minne til noe som er akseptabelt.... jeg var i samme sko som deg for et år siden... skulle fikse en gammel PC for dama mi... bet til slutt i det sure eple og skaffet 32 MB til... hennes P1-200 med 64mb ram funker nå helt fint med windows 98se og office97.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...