Gå til innhold

Dette drivstoffet stiller verft, oppdrettere og oljeservice stadig flere spørsmål om


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hydrogenkameratene er endelig begynt å komme på riktig spor ser jeg. Hydrogen i personbiler er feil ende å starte i. Hydrogen gjør seg best der det er behov for lagring av virkelig store energimengder.

Jatakk, begge deler.  For elektrisk fremdrift er fremtiden. Både for  natur-miljøet og arbeidsmiljøet.

Men batteri-elektrisk er selvfølgelig å foretrekke, i forhold til effektivitet, der dette er mulig angående ønsket driftslengde.

Med Hydrogen-alternativet kan vi nå ut til den resterende halvparten, både  på sjø og land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Fuel cells would give each train its own power source, doing away with unsightly overhead power lines. This could slash maintenance costs and eliminate the delays they cause when they are down. More sophisticated signaling systems would let trains run closer together and allow railroad crossing gates to remain open longer, easing congestion.

 

Japan's railways are renowned for their on-time arrivals and efficiency, but accidents involving overhead lines do happen occasionally, inconveniencing passengers

 

https://asia.nikkei.com/Tech-Science/Tech/Japan-s-fuel-cell-train-rolls-ahead-under-its-own-steam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...