Gå til innhold

ANMELDELSE: Hearts of Iron IV: Together for Victory

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hearts of Iron er som vin. For min del smakte den surt da jeg prøvde den i sommer, men vet at den bare vil bli bedre og bedre. Jeg tenker spillet først har modnet nok til sommeren. Da slår jeg til på sommersalg og skaffer det som er av utvidelser. Jeg tror nok jeg har høyere forventninger enn andre fordi jeg har spilt HoI 1-3 så mye.

For øvrig "keiserlige soldater fra kolonier i Afrika og India var uvurderlige ved slagene i Nord-Afrika". Hvilke keiserlige soldater siktes det til her? Hvilket keiserdømme?

Lenke til kommentar

Høres ut som en klønete oversetting av "Imperial", som i Det britiske imperiet sine soldater. Har ellers ingen andre forslag. :p

Synes det er verdt å bemerke at patchen som fulgte expansionen har gjort det mer underholdende også å spille de "klassiske" stormaktene, bl.a. gjennom litt bedre AI. Det får man jo enten man betaler for TFV eller ikke. AI-en er fremdeles ikke helt top notch, kanskje spesielt når det gjelder motviljen til å starte en plan hvor kalkuleringen ikke spår et positivt resultat (mens det i virkeligheten er åpenbart at det vil gå flott) - men den har gjort merkbare fremskritt siden sist.

"Mer makt" er jo også relativt. Det generiske fokustreet er ganske overpowered, spesielt i land med mye manpower, så India sitt er for eksempel en åpenbar nerf som gjør dem mer historisk plausible.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Problemet mitt med Hoi4 er at det kommer ned til Manpower game i multiplayer og at world tension ikke fungerer for kompetitivt multiplayer spill som Hoi2 fungerte.

AI for lett for at det skal være et morsomt Coop spill, og problemene med Manpower gjør at uansett hvilke våpen systemer en bruker så kommer det ned Manpower begrensningene som kanskje er realistisk men ikke bra gameplay.

Lenke til kommentar

Hearts of Iron er som vin. For min del smakte den surt da jeg prøvde den i sommer, men vet at den bare vil bli bedre og bedre. Jeg tenker spillet først har modnet nok til sommeren. Da slår jeg til på sommersalg og skaffer det som er av utvidelser. Jeg tror nok jeg har høyere forventninger enn andre fordi jeg har spilt HoI 1-3 så mye.

For øvrig "keiserlige soldater fra kolonier i Afrika og India var uvurderlige ved slagene i Nord-Afrika". Hvilke keiserlige soldater siktes det til her? Hvilket keiserdømme?

Tror det er en dårlig oversettelse, skjønt kongen av Storbritannia var også keiser av India (men ikke Afrika).

Lenke til kommentar

Det refereres til det britiske imperiet ja, også kjent som et keiserdømme. Jeg kunne sagt britiske soldater fra ditt og datt, men mente det hørtes morsommere ut å bruke "keiserlig" da det er et relativt lite brukt uttrykk, og betyr det samme som "imperial" ville gjort på engelsk.

Lenke til kommentar

Det refereres til det britiske imperiet ja, også kjent som et keiserdømme. Jeg kunne sagt britiske soldater fra ditt og datt, men mente det hørtes morsommere ut å bruke "keiserlig" da det er et relativt lite brukt uttrykk, og betyr det samme som "imperial" ville gjort på engelsk.

Men det britiske imperiet var IKKE et keiserdømme. Det var et kongedømme, hvor riktignok en koloni ga kongen en keisertittel i noen tiår over DET domenet. Men det var like fullt et kongedømme. Imperium er ikke lik keiserdømme. Ikke på norsk, i hvert fall ikke i dette tilfellet.

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...