Martin Braathen Røise Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Med disse enhetene skal kommunene revolusjonere helsevesenet. Men Kari er svært skeptisk: – Jeg vil føle meg overvåket Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Leste ikke alt, men jeg kan si at det stemmer at det ikke er bra at pleierne må innom kontoret for å hente nøkkel. Moren til min onkels frue døde fordi de hadde glemt nøkkel og de ikke sparket inn døra... 1 Lenke til kommentar
WhatEverIDo Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Har alle hjemmehjelpere tilgang til alle pasienter 24/7 eller er dette regulert. Dette med tanke på elektronisk nøkkel. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 De har tilgang 24/7, men det er regulert så de ikke kan sprade inn og ut som de vil. Hvertfall slik med nøkkelordningen i dag så jeg regner med at det blir likt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Ett av problemene med velferdsteknologi er at man putter det meste inn under begrepet fordi det er en måte å få penger til prosjektet sitt. elektronisk lås er ikke egentlig velferdsteknologi. Og det er synd at det blandes da det er veldig nyttig teknologi, men ikke burde blandes med "ekte" velferdsteknologi som har mer problemer i form av overvåkning og personvernhensyn. Det er forskjellige elektroniske låssystemer, flere av de kan man bare bruke til å bare kunne låse opp på angitte tidspunkt og sentralt kan det sendes ut(elektronisk) nødnøkler hvis det er utenfor definert tidsrom. Lenke til kommentar
Knut Erik_370616 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Har alle hjemmehjelpere tilgang til alle pasienter 24/7 eller er dette regulert. Dette med tanke på elektronisk nøkkel. Du har kun tilgang til "dine" brukere. Skal du plutselig besøke noen andre må det åpnes for. Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Burde bruke mobilteknologi, hvor SIM-kortet lett kan byttes ut til noen andre enn Telenor for nytt anbud om noen år... Har trygghetsalarm i familien, og den er basert på et svinedyrt SIM-kort fra Telenor som koster over kr 100 hver måned. Vet ikke om man kan bare bytte det ut med et prepaid kort fra noen andre, eller om alarmen vil slutte å fungere. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Leste ikke alt, men jeg kan si at det stemmer at det ikke er bra at pleierne må innom kontoret for å hente nøkkel. Moren til min onkels frue døde fordi de hadde glemt nøkkel og de ikke sparket inn døra... Ytterdører i Norge klarer du som regel ikke å sparke inn. Du må ha en rambukk i stål tung nok til at det må flere menn til for å håndtere den. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Vi manglet nøkler forrige uke og fikk stille alarm klokken 03. Etter tyve minutter med frem og tilbake fikk vi politiet til å slå inn døren. Det gikk bra med brukeren. Ny dør kom på 27.000. Så jeg kan skrive under på at nøkkelrot er noe herk. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Min generasjon og yngre gir frivillig mye mer data enn dette til Google. Skepsisen til slike løsninger er nok generasjonsbetinget. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Har alle hjemmehjelpere tilgang til alle pasienter 24/7 eller er dette regulert. Dette med tanke på elektronisk nøkkel. Det må vel bli som i dag at du tar med deg nøkler til de leilighetene du skal besøke. I nødsfall kvitterer du ut nøkkel til kommunens standard nøkkelboks. Noe som gir deg fysisk adgang til alle leiligheter med tjenester. Her kan det være forskjellig løsninger fra kommune til kommune. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå