Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva plikter nav å innhente av nye helseopplysninger?

RuneBjerke

Anbefalte innlegg

Hei

i 2015 fikk jeg hjerteinfarkt med lekkasje på en klaff som resultat,i tillegg fikk jeg diagnosen kols 3 og betydelig emfysem. I tillegg har jeg to brudd i ryggen som krever sterke smertestillende kun for å fungere oppegående. Sliter også med PSTD og angst etter en del alvorlige traumer. Er også hivpositiv,samt hepatitt c. Har også ADD. Vært rusmisbruker i 27 år men nå vært rusfri i snart 2 år. 

Bare det å komme seg gjennom dagen rimelig oppegående er tøft nok, så søkte uføretrygd i den tro at det ikke ville være vanskelig. Så får jeg avslag basert på helseopplysninger nav hadde fra midten av 2000 tallet, altså ingen nye helseopplysninger er forsøkt å skaffe, selv om både rusterapeut og saksbehandler visste om disse. Er nå i siste klageinstans men fått signal om avslag også der. Hva plikter har egentlig nav og hva rettigheter har jeg oppei det hele? Fastlegen sier kun en av diagnosene ville kvalifisert til full uføretrygd.  I klagen som nå behandles har Nav i tillegg kommet med direkte feile opplysninger som er i deres favør uten at jeg har fått uttale meg før saksbehandling. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nav har plikt til å innhente informasjon relevant for vedtaket og bruker har plikt til å fremskaffe informasjon... Hvis du mener noe informasjon er mangelfull eller feil så kan du sende dette inn skriftlig til nav som et vedlegg til en klage.

I realiteten legges det mye mer vekt på hva legen din anfører enn hva du gjør.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...