Syar-2003 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 At dvd plater har data retension problemer etter xx år gjelder vel "brente" plater og dems datainnhold. Ikke ubrukte plater i samme grad. Men noname billig dvd er og har alltid vært "waste", se http://www.digitalfaq.com/reviews/dvd-media.htm 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Brukte i alle fall alltid Verbatim plater da jeg drev med slikt. Har faktisk noen hundre ubrukte plater liggende innerst i skapet. Var så lur å kjøpe inn noen 50 og 100 spindler rett før jeg fant ut at USB minnepenner gjør jobben MYE enklere. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Har sikkert 200 DVD plater og 60 CD plater liggende i skapet Kan jo få bruk for de Kanskje brenne litt musikk nå som FM forsvinner Lenke til kommentar
G Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Om det er PC-en din eller om det er DVD-brennerens skyld er vanskelig å si. Det er heller lite informasjon om PC du oppgir til tråden foreløpig. Brenneren virker såpass ny at det høres urealistisk ut at den mangler noe som helst av platestøtte. Det som kan skje er at hardware har fått en eller annen defekt. Men, du beskriver jo noe som likner på at brenneren tilsynelatende skriver til platene i første omgang likevel.. Husker jeg hadde en floppydiskstasjon som hadde vært med meg en stund over i fra eldre PC, eller noe sånn. Også var det i disse stunder hvor runde flatkabler (oppstrimlet flatkabel) var populært. Så byttet jeg hovedkort, og det og/eller den nye strømforsyningen hadde kortslutningsbeskyttelse. (begynner å bli noen år siden, så litt smårusten hukommelse). Fikk ihvertfall ikke start på PC i det hele tatt. Så det ble en hel del fraplugging av enheter før jeg kom fram til at det var floppydisk eller floppykabel som var syndebukken. Begge deler gikk i søpla sporensstrek. En ny brenner koster ikke mange hundrelapper, men du har ingen garantier for at heller ikke den vil virke. Så du kan ende opp med å sitte igjen med 2 fungerende DVD-brennere for å si det slik, og at problemet sitter et helt annet sted. Det er kanskje verdt å forsøke enda et program eller to? For hvordan vet man som forbruker om et program støtter seg til innebyggede OS-funksjoner, eller om de har egne programmerte funksjoner for samme operasjoner: BurnAware Free 8.5 It's supposed to be the restricted version of a commercial product, but BurnAware Free still has more features than most of the competition. That includes data, audio, DVD video and BDMV/AVCHD authoring (from folders), disc spanning for simple backups, image burning, and various ways to create regular and bootable ISOs. Fortunately a well-designed interface keeps any complexity at bay, and even authoring novices will finish their project with the minimum of clicks. Factor in its excellent burning engine – the best-performing in this set – and BurnAware Free is a great product. It's only free for personal use, but if that's not a problem, you need to give it a try. AnyBurn 2.9 AnyBurn is a solid all-round burning tool with CD, DVD and Blu-ray support, an excellent CD ripper, and some outstanding disc image tools (like a converter which handles 30 formats including ISO, BIN, CUE, VMDK, VHD, VDI, IMG, DMG, VCD, WIM, and more). There's no support for directly burning video discs, unfortunately – other than video folders – and the interface is basic in the extreme. Still, AnyBurn has plenty of configuration options, a fast and reliable burning engine, and is exceptionally convenient to use – the portable version can be run from a USB stick on anything from Windows 2000 through to Windows 10. Recommended. Kilde: http://www.techradar.com/news/software/applications/best-free-dvd-burning-software-1141938 Ihvertfall så forholder det seg jo slik til en del software funksjoner. Sjekk nettlesere f.eks., de deler jo motor til å surfe rett som det er av annen programvare. Så det å skifte fra et merke til et annet gir gjerne ikke særlig annerledes surfeopplevelse på internettet. Selv om det også finnes svært ulike motorer til nettlesere også. Man må rett og slett bare vite hva man skal lete etter. Så dersom noen av disse brennerprogramvarene skulle støtte seg til noe ala Windows innebygget, så kan du risikere en liknende opplevelse. Jeg påstår ikke en gang at det er slik her med akkurat DVD-brenning, men man bør kanskje spørre seg også slike spørsmål. Obs! Jeg har ingen forhold til nevnte brennerprogramvare så er det nevnt. Men, så at du er på jakt etter gratis programvare framfor å betale for noe. Resultatene over er fra nesten random google-søk jeg foretok meg. Endret 19. januar 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 En skal ikke se seg særlig lengre om enn hva Windows tilbyr med åpning og pakking av ZIP-filer. Det er på et så elementært nivå at det er til å spy av. Der gjør programmer ala 7zip.org et hav av muligheter, hvor windows kun skal såvidt gi brukeren det mest elementære. Og når Microsoft har kodet noe, så kan du banne på at det ikke alltid er helt kvalitet du får. Etter over 20 år som windowsbruker så har en et og annet å plukke med Microsoft ja. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Jeg har aldri hatt noe problem med å brenne ISO til DVD med windows sin innebygde "Windows Disc Image Burner" Brukt det masse. Og som sagt med Verbatim DVD +R/+RW http://www.howtogeek.com/80094/how-to-burn-an-iso-image-in-windows-7/ Problemene til TS er nok NONAME DVD mediet som er crap. Buy cheap - buy twice for å quote Nizzen. Endret 19. januar 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå