Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av hovedkort for Kaby Lake prosessor

casemodd

Anbefalte innlegg

Har en gammel pc som må byttes ut og jeg er selv temmelig utdatert på hva som er bra i dag. Har tenkt å bygge meg en pc til ca kr.10.000,- og må velge et rimelig hovedkort.

Jeg ser for meg at det står mellom Asus Prime Z270-P  og MSI Z270-A Pro, som begge er rimelige kort til ca kr.1.200,-.

Hvilke av disse er best og eventuelt styrker svakheter mellom de?

PC vil primært bli brukt til vanlig surfing, spilling (i 1080p), bildebehandling i Photoshop og Lightroom og noe enkel videoredigering.

Ser det står at MSI-kortet har god lyd-del, det liker jeg da jeg er glad i musikk og har gode hodetelefoner, så om kortene er like ellers velger jeg nok den.

Asus-kortet er valgt i Black Refinery-bygget ser jeg, men vet ikke om MSI-kortet var tilgjengelig da listen ble laget.

Tar også imot andre forslag enn disse 2, om noen mener annet er et bedre valg.

Takknemlig om noen tar seg tid til å svare :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus eller MSI kortet spiller ingen rolle, de har stort sett de samme utgangene bak, men MSI har en litt bedre lydchip hvis du har tenkt å bruke det interne lydkortet.

Hvis du vil ha et kort med USB C port, så kan du se på

Gigabyte GA-Z270-HD3P, 1390,-

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4095219

Du burde vurdere en DAC, hvis du hører mye på musikk på PC'en.

Takk for svar. Jeg landet på et annet Gigabyte-kort, da de hadde ikke hadde det kortet der jeg handlet resten av pc nå. Det ble et Gigabyte z270 k3, som også har usb-c som kostet kun litt mer. Når det gjelder dac, så har jeg det på anlegget i stua og ikke helt kritisk å ha på pc. Men mulig jeg kjøper en liten grei sak etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...