Gå til innhold

[Løst] Hvordan er det mulig? Sms-rot, forandret nummer hos mottaker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvordan jeg skal forklare dette i overskriften, da jeg virkelig ikke klarer å forstå hva som skjedde. 

Samtale mellom meg og Line på sms, sånn 5-6 sms'er ute i samtalen skjer det noe uforståelig: 

1. Jeg: Blablabla

2. Lines nummer: Blablabla

3. Jeg: Hvilken farge har du på stuegardinene nå?

4. Ukjent nummer: De er blå, med hvite blomster på, skal snart bytte. 

5. Jeg til ukjent nummer: Sender du fra en annen telefon?

6. Lines nummer: Nei, dette er min telefon. 

7. Du sender fra to forskjellige nummer!

Melding nummer 4 og 5 kom altså i en egen sms-tråd inne på min mobil, fra et helt ukjent nummer. Line fikk alle sms som normalt, og skjønte ikke hva jeg mente før jeg sendte skjermbilde. 

Ingen av oss kjenner nummeret, det står som hemmelig eller ikke i bruk på gule sider. Ingen har tvillingsim eller dualsim i telefonene. Hva i alle dager kan ha skjedd her? Hvordan kan avsender-nummeret endres slik? Og hvordan kan en melding jeg sender til det ukjente nummeret havne til Line igjen? 

Min mobiloperatør er Telenor, Line sin er Chess. 

Løst: Line hadde visst tvillingsim likevel, og har nok byttet om på disse to som et uhell ;) 

Endret av Heidi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hva slags telefon har dere?

Bruker dere noen app for å snakke sammen? iMessage, WhatsApp eller liknende?

Har dere nylig solgt en smarttelefon som ikke har vært slettet skikkelig?

Har dere flere enn ett telefoner?

Har ikke anelse om hva som kan ha skjedd, men opplysningen som står over kan være nyttig for andre som leser tråden. :)

Lenke til kommentar

Har line tvillingsim? For folk som bruker flere simkort på samme abonnement, må de ekstra simkortene bruke et skyggenummer. Dette er i prinsippet et eget nummer, men er knyttet opp mot hoved abonnementet og fremstår vanligvis som eiers nummer.

Denne tjenesten er dog buggy hos flere operatører og kan frenstå som ustabile. Bankid på mobil fungerer f.eks bare med hovedsimkortet fordi det er opprinnelig nummer, mens simkort 2 og 3 har sine egne nummer. Spør Line om hun har tvillingsim.

Lenke til kommentar

Det viste seg at det nok stemmer ja, jeg spurte Line om det var tvillingsim, hun sa nei. Men så viser det seg at hun har et tvillingsimkort til det hun har i mobilen i en annen enhet. Tror nok hun har byttet om på disse når hun puttet det i telefonen, uten å vite det selv.

Jeg spurte bare om det var nummeret til tvillingsim'et, og fikk nei, men Line visste ikke at tvillingsim hadde eget bakgrunnsnummer. 

Takker for svarene! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...