Henrik.H Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hei! Hadde bilen nylig på garantiutløpstest (14 dager siden). Resultatet var at bilen var i svært god stand. På søndag streiket den totalt. Dvs, når jeg har nøkkelen i tenningen, og trykker på Start, så starter alt det elektriske, som hovedlys, radio, dashboard osv. Men motoren lager ikke så mye som en lyd. Det er fullstendig dødt. Etter noen sekunder så kommer det opp et symbol, som i følge instruksjonsboka "KAN" bety feil ved eksosrensingssystemet - kjør til nærmesste verksted. Jeg kom meg ikke av flekken, og rekvirert derfor NAF. NAF kom, hadde vært borti noe lignende før, og mente at feilkoden - samt hele problemet skyldtes lite strøm på startbatteriet. Han dro frem hjertestarteren, koblet dette til, og ba meg trykkke på start-knappen. Bilen startet som om aldri noe hadde vært galt. Jeg kjørte hjem (bilen streiket på jobb) , noe som er ca. 2 mil. Parkerte i garasjen, og dagen derpå var bilen helt dau igjen. Jeg fikk tak i ladekabler, og ladet bilen over natta og vel så det. Like dau. Dro frem voltmeterer, og det viser 12,5 V. Hva i alle dager kan problemet være? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 dårlig startbatteri . 12,5v er uansett alt for lite for en moderne bil Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Tusen takk for svar. Har du mye erfaring med bil? Isåfall kommer jeg til å kjøpe et nytt batteri ?? Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2017 Nytt batteri viste seg dessverre ikke å hjelpe, så bilen ble sendt på verksted. Fikk tilbake bilen i dag, og problemet viste seg å være en gåen jordingsbolt på girkassa. Case closed! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 dårlig startbatteri . 12,5v er uansett alt for lite for en moderne bil Et vanlig bilbatteri som ikke har vært ladet nylig (med lader eller kjøring), ligger gjerne på ca 12,5 V. Ladespenningen, dvs spenningen batteriet lades med, bør være ca 14,5 V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå