Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V60 2012 starter ikke

Henrik.H

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde bilen nylig på garantiutløpstest (14 dager siden). Resultatet var at bilen var i svært god stand.

På søndag streiket den totalt. Dvs, når jeg har nøkkelen i tenningen, og trykker på Start, så starter alt det elektriske, som hovedlys, radio, dashboard osv. Men motoren lager ikke så mye som en lyd. Det er fullstendig dødt.

Etter noen sekunder så kommer det opp et symbol, som i følge instruksjonsboka "KAN" bety feil ved eksosrensingssystemet - kjør til nærmesste verksted. Jeg kom meg ikke av flekken, og rekvirert derfor NAF.

NAF kom, hadde vært borti noe lignende før, og mente at feilkoden - samt hele problemet skyldtes lite strøm på startbatteriet.

Han dro frem hjertestarteren, koblet dette til, og ba meg trykkke på start-knappen. Bilen startet som om aldri noe hadde vært galt. Jeg kjørte hjem (bilen streiket på jobb) , noe som er ca. 2 mil. Parkerte i garasjen, og dagen derpå var bilen helt dau igjen. Jeg fikk tak i ladekabler, og ladet bilen over natta og vel så det. Like dau. Dro frem voltmeterer, og det viser 12,5 V.

Hva i alle dager kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

dårlig startbatteri ;) . 12,5v er uansett alt for lite for en moderne bil

Et vanlig bilbatteri som ikke har vært ladet nylig (med lader eller kjøring), ligger gjerne på ca 12,5 V. Ladespenningen, dvs spenningen batteriet lades med, bør være ca 14,5 V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...