Gå til innhold

Kjøpt brukt telefon, googlekonto problemer

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Heisann og takk for at du tar deg tiden til å lese om mitt lille problem.

Mottok i dag en så å si eskeny telefon som jeg kjøpte på finn.no, men telefonen har tydeligvis vært pålogget tidligere eiers googlekonto. Telefonen dette gjelder er en Cat S60.

Problemet kommer da jeg velger nettverk og skriver inn passord. Autensieringsproblemer står det under nettverksnavner. Når jeg velger "Hopp over" så kommer jeg dit det står:

"Enheten er tibakestillt. Hvis du vil fortsette, må du logge på med en Google-konto som har vært synkronisert med denne enheten."

Jeg skriver da inn mitt googlebrukernavn og passord men da kommer denne feilmeldingen opp:

"Logg på med en av eierens kontoer på denne enheten"

Hva gjør jeg nå, ser ingen måte å hoppe over dette trinnet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har ikke noen Android-dialekter fått slik sikkerhet? Dvs at gammel eier må logge av før den kan brukes av ny bruker, selv om man tar en factory reset? I et forsøk på å få til funksjonaliteten som iPhone har hatt i årevis :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skjer ingenting med volum ned og av/på, men kom inn i menyen ved å holde inne HOME knappen og volume opp under oppstart. Har forsøkt både factory reset og cache wipe fra den menyen som kommer opp da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da har jeg forsøkt med en factory reset og cache wipe men kommer ikke lengre, hvordan kan gammel eier logge av enheten?

Tidligere eier må logge på med sin konto på telefonen også må kontoen slettes fra telefonen etterpå.

Når jeg går inn på "nylig brukte enheter" på min google konto (med pc via nettleser) kommer denne telefonen inn som "ny", Når jeg trykker på min gamle telefon på denne siden kommer det opp en stor rød knapp med teksten "FJERN". Kan jeg be tidligere eier trykke på denne på hans side? ser for meg det kan bli problematisk å gi ut konto påloggings info til finn-brukere man ikke kjenner

Lenke til kommentar

Da har jeg forsøkt med en factory reset og cache wipe men kommer ikke lengre, hvordan kan gammel eier logge av enheten?

Tidligere eier må logge på med sin konto på telefonen også må kontoen slettes fra telefonen etterpå.

Når jeg går inn på "nylig brukte enheter" på min google konto (med pc via nettleser) kommer denne telefonen inn som "ny", Når jeg trykker på min gamle telefon på denne siden kommer det opp en stor rød knapp med teksten "FJERN". Kan jeg be tidligere eier trykke på denne på hans side? ser for meg det kan bli problematisk å gi ut konto påloggings info til finn-brukere man ikke kjenner

Verdt et forsøk ihvertfall!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nei kom ikke noe lengre med det heller, det blir vanskelig for selger å logge på da han bor i Oslo og jeg bor i nord-norge. Dette ble litt dumt da jeg måtte bestille nytt sim-kort (nano) som ikke passer i min gamle telefon. Jeg kan motta samtaler, men ikke stort mer. Skal høre med Komplett i morgen, telefonen er kjøpt der i desember.

Lenke til kommentar

Nei kom ikke noe lengre med det heller, det blir vanskelig for selger å logge på da han bor i Oslo og jeg bor i nord-norge. Dette ble litt dumt da jeg måtte bestille nytt sim-kort (nano) som ikke passer i min gamle telefon. Jeg kan motta samtaler, men ikke stort mer. Skal høre med Komplett i morgen, telefonen er kjøpt der i desember.

hmm, kommer du deg inn i recovery mode? Da burde du i verste fall kunne wipe hele og laste inn original ROM eller en custom som Cyanogenmod eller lignende. 

http://www.hardreset99.com/cat-hard-reset/cat-s60-hard-reset-factory-reset-and-password-recovery/ 

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Prøvd noen av disse ?

http://www.hardreset99.com/cat-hard-reset/cat-s60-hard-reset-factory-reset-and-password-recovery/

CAT S60 Reset Codes :-

*#*#7780#*#*

This code can be used for a factory data reset. It will remove following things:

* Google account settings stored in your mobile phone

* System and application data and settings

* Downloaded applications (Android Apps)

It’ll Not remove:

Current system software and bundled applications (Apps)

SD card files e.g. photos, music files and videos etc.

*2767*3855#

Think before you give this code. This code is used for factory format. It’ll remove all files and settings including the internal memory storage. It’ll also reinstall the mobile phone firmware.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Få tidligere eier til å gå til sin google security side https://myaccount.google.com/device-activity

Be han velge CAT60 enheten og trykk fjern fra konto .

Han har fjernet den fra den lista men ingen forskjell.

Prøvd noen av disse ?

CAT S60 Reset Codes :-

*#*#7780#*#*

This code can be used for a factory data reset. It will remove following things:

* Google account settings stored in your mobile phone

* System and application data and settings

* Downloaded applications (Android Apps)

It’ll Not remove:

Current system software and bundled applications (Apps)

SD card files e.g. photos, music files and videos etc.

*2767*3855#

Think before you give this code. This code is used for factory format. It’ll remove all files and settings including the internal memory storage. It’ll also reinstall the mobile phone firmware.

Finner ingen plass jeg kan trykke inn disse kodene, der PIN trykkes inn er ikke # og * alternative knapper. Har forsøkt sette dem inn der man kan ringe nødanrop men de kan ikke ringes da de ikke er nødnumre. Det er heller ingen ting som skjer når jeg trykker dem inn som googlekonto navn.

Men den oppskrifta over disse kodene i linken virker interessant, har lastet ned denne programvaren men hvordan installerer jeg dette manuellt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

hmm, kommer du deg inn i recovery mode? Da burde du i verste fall kunne wipe hele og laste inn original ROM eller en custom som Cyanogenmod eller lignende. 

Har forsøkt med Hard reset, eneste forskjell er at telefonen bruker lengre tid på å starte opp. Det virker som at det stopper opp når den kobles til nett, altså at selve reseten virker men problemene blir lastet ned igjen fra google. Fullt mulig jeg tar feil her altså men det virker nesten slik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...