AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hei, Jeg skal få en fritidseiendom av min mor som forskudd på arv. Hvilke utgifter vil dette by på for meg og min mor foruten om dokumentavgift på 2.5%. Takk for info. Anonymous poster hash: eb199...4ef Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Tinglysningsgebyr. Formuesskatt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Tinglysningsgebyr. Formuesskatt. Det vil ikke utlyse noe mere for min mor eller meg? Hva er formueskatten på idag? Hva blir riktig fremgangsmåte her nå da? Bare sende inn skjøte med tinglysning? Anonymous poster hash: eb199...4ef Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Arveavgiften har blitt fjernet så det er nok som krikkert har skrevet Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Tinglysningsgebyr. Formuesskatt. +Dokumentavgift. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 TS spurte om utgifter "foruten dokumentavgift". 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 TS spurte om utgifter "foruten dokumentavgift". Korrekt. Blir riktig fremgangsmåte ved overdragelse å bare sende inn skjøtet for å få tinglyst at jeg er ny eier, og fylle inn takst så betale avgifter? Anonymous poster hash: eb199...4ef Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Ja. Hvis det er andre arvinger bør arvelater vurdere å skrive et gavebrev hvor det fremkommer hva som er gitt, hvordan verdien er fastsatt, og om det skal trekkes fra i eventuell fremtidig arv. Endret 19. januar 2017 av krikkert 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå