Gå til innhold

Er sony Playstation Platinum headsettet noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat noen god omtale av headsettet, om man kan kalle artikkelen for det, men litt mindre positiv i hvertfall :)

https://www.google.no/amp/s/www.engadget.com/amp/2017/01/14/playstation-platinum-wireless-headset-review/?client=safari

Enda flere:

http://www.stuff.tv/sony/playstation-platinum-wireless-headset/review

Ser det dukker opp fler på YouTube også nå, Nice :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Syns Gold headsettet leverer mer overbevisende lyd enn Astro A-50 og jeg hadde i hvertfall :) Nå var det riktignok ikke siste revisjon av Astro, så hvordan nyere utgavene låter kan jeg ikke svare på.

Og det brukes bare til spill, til musikk har jeg en ett par andre headsett dor formålet. Og Spotify på PS4 utgår uansett. P800 har jeg ikke kikket på før, men å få det til den gode prisen der er jo rimelig heftig uansett!

EDIT: P800 såg utrolig behagelig ut i bruk. Store gode puter og klokker, bra demping på bøylen! Pokker at jeg ikke fikk med meg tilbudet da :p

EDIT: Var 1.gen A50 jeg hadde så det er jo noen år gammelt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jaja, da får jeg vurdere å beholde dem da. De lever ikke helt opp til lydkvaliteten til Sennheiser Momentum og Beyerdynamic Dt770,selv om det ligger vesentlig høyere i pris.

Det er også et lavt irriterende støygulv i dem, mulig det kommer fra trådløs-signalene.

Men sjeldent det er sååå stille i spill at det blir skikkelig plagsomt

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket at mine ører subber inni klokkene.

Bra :)

Og ingen ledning i mellom kontroller og headset? Ble litt forvirret når jeg leste på nettet. Men forstod det slik at om man ønsker å bruke LiveMix så må man ha kontroll i mellom headset og DS4? Men samtidig ser jeg enkelte styre unna slikt oppsett pga. Robot-aktige stemmer når LiveMix er aktivert.

Lenke til kommentar

Mic fungerer hvis man har USB-kabel mellom senderboks og PS4-konsollen. Ingen kabel mellom håndskontroller og headset. 

Jeg har skjønt det slik at man må ha 3,4mm kabel mellom håndkontroller og headset dersom Livemix skal brukes. Og den brukes visst kun om man skal blande kilder (eks. musikk fra telefon og spill på konsoll). 

Men spiller ikke online, så har ikke sjekket om ting fungerer, og hvordan kvaliteten er

Lenke til kommentar

Er det ikke bare Sony-klokkene som har en eller annen form for surround? For meg er det viktigere enn mye annet.

Dette stemmer vel ikke, men om du tenker på 3D Audio så er det vel rett =) Hvordan støtten blir på sikt for vi jo se på.

Lenke til kommentar

Ja, og det 3D-Audio som sony snakker om kan de, hvis de vil, tilby alle typer headset. Men av markedsstrategi vil de sikkert bare gi det til sitt eget Platinum.
Ser bare på PSVR. Uansett hvilket headset jeg kobler til VR, får jeg vannvittig bra 3D Binaural lyd. Selv med øreproppene fra telefonene min.
Samme teknologien som Platinum skal bruke, så de har mulighet for å tilby det til alle. Men skjønner jo at de heller vil kun knytte det opp til Platinum og bruke det som et viktig salgsargument.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare Sony-klokkene som har en eller annen form for surround? For meg er det viktigere enn mye annet.

Dette stemmer vel ikke, men om du tenker på 3D Audio så er det vel rett =) Hvordan støtten blir på sikt for vi jo se på.

Har du eksempler på klokker med surround ala Gold headset? Jeg har et Gold fra før, men syns ikke lyden alltid er så bra som den kunne vært.

Lenke til kommentar

Når var det Steelseries P800 kom ut? Kan ikke huske at den ble anbefalt da jeg skulle kjøpe headset. Hvor lenge varer et batteri på den?

Ser Steelseries kommer med to batterier og mulighet til å lage egen innstilling på Equalizer, to meget nyttige ting, samtidig er jeg veldig glad i bluetooth som min TB har. Så ekstremt enkelt å koble til flere enheter, bruker den ofte med mobilen for å høre musikk f.eks. på bussen. Er dermed litt for nervøs til å bytte bort noe jeg er fornøyd med. :p

Har du eksempler på klokker med surround ala Gold headset? Jeg har et Gold fra før, men syns ikke lyden alltid er så bra som den kunne vært.

Du må nok litt opp i pris da. Her er en video som ser på 3 veldig gode headset

Turtle beach Elite 800 har jeg selv og er ekstremt fornøyd, Steelseries ser jeg de over her snakker varmt om (usikker på om det er forskjell mellom P800 som de nevner, og 800 som er i videoen). Astro A50 ville ikke jeg gått for da jeg synes TB har bedre lyd og kvalitetsfølelse, men lyd er jo veldig subjektivt, ingen ører er like. Og alle tre har god lyd lyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...