pgdx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 JoachimR: Du bidrar litt spesielt i enhver post her. Det er bra! Jeg synes Mette-Marit er ypperlig som prinsesse. Kronprins Haakon virker meget rutinert og erfaren, og har ikke noe problem med å ta over for Harald. Jeg er glad for at Haakon valgt Mette-Marit, og håper de lever lykkelig sammen i resten av sine dager. Jeg sitter likevel med noen litt ambivalente følelser når det gjelder hovedtemaet. Skal vi fortsette å ha monarki, eller skal vi velge president? Vi trenger fortsatt noen til å representere landet vårt, og få klarer det bedre enn en som er født inn i en kongefamilie og opplært fra dag 1. Spørsmålet er om det er så sunt for de som blir født i kongefamiliet, men tar vi ikke opp her. Jeg ville ikke hatt en som Bush til å representere landet vårt. Så foreløpig synes jeg det fungerer. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Haakon klarer det sikkert bra han, bare synd han har røkt ting han ikke burde røkt. Men når han gifter seg med en jente fra arbeiderklassen, ikke engang fra MIDDELKLASSEN, da har kongehuset forspilt sin rolle. Mette-Marit er en helt vanlig dame, og er ikke opplært fra "første stunbd" til å representere Norge slik Haakon er. Mette-Marit har skilte foreldre, hun har drevet med narko, hun har hatt noen seksuelle sidesprang, i det hele tatt, vil vi ha henne som DRONNING? Nei, da heller Ari. Han har litt bedre aner, og er noe kulturell. Han har sikkert gjort en del jeg ikke vil vite om, men han er nok bedre enn Mette-Marit uansett. DET NORSKE KONGEHUS HAR FORSPILT SIN ROLLE: Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Men, kongen skal representere folket synes jeg... Overklassen skal ikke snakke på vegne av arbeiderklassen! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 *humre* seksuelle sidesprang, vil det si sex før ekteskapet? og ari har da røyket tjall på TV. . . Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vi vil ikke ha henne som dronning! For hun er en drittsekk av dimensjoner! Samma hvor hun kommer fra, hun ER en råtten overklassehurpe... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Med seksuelle sidesprang har hun sikkert hatt ex før ekteskapet, men jeg snakker også om nakenbilder og den slags. Jeg vet at Ari har røkt en del, men ikke så mye som Mette-Marit den første. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Vi vil ikke ha henne som dronning! For hun er en drittsekk av dimensjoner! Samma hvor hun kommer fra, hun ER en råtten overklassehurpe... Oi, denne så jeg ikke! Hun er ikke nødvendigvis en drittsekk, og hun er ihvertfall ikke fra overklassen. Overklassen vil allitd ha bedre oversikt, og vil derfor kunne snakke godt på vegene av arbeiderne. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Overklassen vil allitd ha bedre oversikt, og vil derfor kunne snakke godt på vegene av arbeiderne. Yeah right! Hva tilsier dette da? Begrunnelse? Hun oppfører seg som om hun er bedre på grunn av at hun bruker masse penger... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Overklassen vil allitd ha bedre oversikt, og vil derfor kunne snakke godt på vegene av arbeiderne. Hva ****** er dette for noe tull? Jeg er sjokkert over å se at noen fremdeles driver på med dette! PS: Du ville nok hatt et ypperlig liv midt på 1800-tallet engang. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Hun kan ingenting om økonomi. Mamma var på handletur til New York en helg, og så Mette-Marit på flyet. Der mesket hun seg med champagne vær halvtime og skulle stadig ha andre ting. Og fodi hun trosss alt er kronprinnsese, mente mamma at purseren gjorde mer for henne enn for mamma. Forsåvidt greit, men jeg tror ikke hun har veldig flyskrekk når hun kan sitte så rolig, det jeg kan se av mammas mobilbilder, som hun gjorde. Enten var hun helt neddopet, eller så er hun kvitt flyskrekken. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hun kan ingenting om økonomi. Mamma var på handletur til New York en helg, og så Mette-Marit på flyet. Der mesket hun seg med champagne vær halvtime og skulle stadig ha andre ting. Og fodi hun trosss alt er kronprinnsese, mente mamma at purseren gjorde mer for henne enn for mamma. Forsåvidt greit, men jeg tror ikke hun har veldig flyskrekk når hun kan sitte så rolig, det jeg kan se av mammas mobilbilder, som hun gjorde. Enten var hun helt neddopet, eller så er hun kvitt flyskrekken. Mamma og pappa! Du får hilse - flott at de fremdeles er i live. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Mette-Marit flyr busniessclass til NY på statens bekostni ng, på handletur, mens pappa jobber for at mamma skal kunne gjøre det. Derfor sier jeg at en del mennesker ikke er skikket til å ha penger. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Mette-Marit flyr busniessclass til NY på statens bekostni ng, på handletur, mens pappa jobber for at mamma skal kunne gjøre det. Derfor sier jeg at en del mennesker ikke er skikket til å ha penger. Så en del folk er ikke skikket til å ha penger fordi faren din jobber? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Derfor sier jeg at en del mennesker ikke er skikket til å ha penger. Blandt annet sånne som deg og din far... Å gi slike folk for mye penger å rutte ender bare med en urettferdig verden, slik den er i dag. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Dakkars oss som lever i en urettferdig verden. Pappa har nettopp sagt opp jobben sin for å få mer tid til sin familie. Han har det siste året jobbet 24 timer i døgnet. Ja. Urrettferdig at han tjener mer enn en arbeider som jobber åtte timer da? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det er frivillig, og hvis han tjente 100 spenn i timen ville han neppe jobba så mye... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Dakkars oss som lever i en urettferdig verden. Pappa har nettopp sagt opp jobben sin for å få mer tid til sin familie. Han har det siste året jobbet 24 timer i døgnet. Ja. Urrettferdig at han tjener mer enn en arbeider som jobber åtte timer da? Jøss, er dere Dis også? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Dakkars oss som lever i en urettferdig verden. Pappa har nettopp sagt opp jobben sin for å få mer tid til sin familie. Han har det siste året jobbet 24 timer i døgnet. Ja. Urrettferdig at han tjener mer enn en arbeider som jobber åtte timer da? Urettferdig at han tjener mer en en som jobber akkurat like mye som han, kanskje mer, og absolutt ikke får noe igjen for det av økonomiske såvel som andre goder. DET er urettferdig. Urettferdig at afrikanske land skal lide under vestlig grådighet og ikke har hatt sjansen til å utvikle seg på lik linje med vestlige land på grunn av kolonisering. Urettferdig at du sitter i dett hjem på Oslos vestkant og skryter av kredittkortet du ikke har betalt en dritt av, og har en skole å gå til hver eneste dag, mens en 15-åring i Ghana må jobbe tolv timer hver dag på en kaffeplantasje for luselønn for å overleve, og ikke får den utdannelsen han eller hun trenger. Urettferdig at det sitter en finansmann i Norge, eller andre vestlige land, og tjener seg enda mer steinrik fordi han har betalt 15-åringene ansatt på en plantasjen sin langt under minstelønn, og derfor tjener mer. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Dakkars oss som lever i en urettferdig verden. Pappa har nettopp sagt opp jobben sin for å få mer tid til sin familie. Han har det siste året jobbet 24 timer i døgnet. Ja. Urrettferdig at han tjener mer enn en arbeider som jobber åtte timer da? Først av alt tror jeg ferre og ferre tror på disse historiene om faren din. For det andre, tror jeg svært få mener at (hvis historiene er sanne, og faren din jobber 24/7 for å lede et stort selskap) han ikke "fortjener" en noenlunde feit lønn. Men at du tar det opp i hver bidige post,og omtrent bruker det som argument for at han er et bedre menneske enn andre, er helt usmakelig. Endret 3. desember 2003 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå