newman221 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Hei Jeg har fått lyst på prosjektor i kjellerstua. Har sett litt på BenQ W2000, som virker å få god omtale. Kjellerstua har vindu og terrassedør, men det skal være mulig å ha delvis lyskontroll. Rommet har åpen trapp til 1.etg, som bør ha noe lys stående på. Tenkte I området 100" lerret. Hva slags lerret bør jeg gå for? Tenkte å ha det hev/senkbart for da kan jeg ha en 65"4K HDR-tv bak.. Eller bør jeg heller legge mer penger i prosjektor? Aldri hatt prosjektor tidligere, og er litt kresen på bildekvalitet. Har egentlig ikke satt noe absolutt budsjett, men hadde vært fint å holde meg nedenfor 20k. Noen ideer og tips? PS: har en samboer, så det er uaktuelt å male tak sort og henge sort velur på veggene! Rommet skal brukes til PS4 (pro-versjonen), HTPC (Kodi), Netflix osv. Endret 18. januar 2017 av newman221 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Et godt lerret er alfa og omega, en "dårlig" projektor kan bli bra hvis man har et skikkelig lerret. Lysstyrke er viktig selv om rommet er relativt mørkt da lyse farger blir dårlige selv om bildet i og for seg er bra. Er det noen begrensninger på hvor langt unna projektoren kan stå? Edit; Det er erfaringer fra en del år siden, men jeg regner med at det ikke har forandret seg nevneverdig. Endret 18. januar 2017 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 3,5 meter sånn ca fra vegg til vegg. Så ikke så altfor langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå