Gå til innhold

Panasonic NV-GS70

Anbefalte innlegg

Generelle erfaring med dette kameraet (pana NV-GS70)?

Generelt ser jeg at alt annet enn sony får mye tyn og negative kommentarer her (særlig for nattfilming), men f. eks. forbrukerrapporten kåret dette til testvinner (http://forbrukerportalen.no/ona/Tester/1040378132.17/1067513990.65/publikasjon_view.pt).

Hva jeg har forstått er at nattmodus er generelt oppskrytt her, da panasonic kjører samme system som f. eks. canon med redusert lukkertid og dermed sliter med bevegelse i mørke.

Kan man f. eks. løse dette med en løs ir-lampe som videolys i mørke? Samtlige digitale kameraer (både stillbilde og video) oppfatter jo ir-lys. Aldri forsøkt dette som videolys, men brukt det for å feilsøke ir-porter og fjernkontroller...

Har ikke selv fått prøvd løsningen i mørke med å bruke lcd-skjermen som lyskilde, men er en fiffig løsning. Funker dette eller er det bare gimmick?

Ellers er jo kameraet en "drøm", fin størrelse, meget bra grep, har en laus mikrofon med kabel (ikke fått prøvd denne selv) og noen kontroller, og prisen er jo mildt sagt meget hyggelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt korrekt det du påpeker her- det er mange 'sonyfanboys':) her og gjenspeiles og ganske klart av de kameraene som blir anbefalt her..

Det kameraet du snakker om (gs-70) er et fantastisk kamera til filming i dagslys, kameraet har et 7lux (eller 5? husker ikke) og tar ikke de beste bildene i dempet belysning- men det tar betraktelig bedre bilder enn trv33 i mørke osv.

Som du påpeker så er nightshot'en til panasonic plaget av etterslep eller spøkelser som noen også kaller det. Det som hele tiden har vært det beste med panasonic er lyden og filming i dagslys.

Du har også canon sitt MVX150 som også er bra men det har da ikke 3ccd og du vil ikke få like gode bilder i vanlig dagslys (varme- dybde etc.) men det har bedre manuelle innstillinger..

Lenke til kommentar

Er du sikker på at gs70 er bedre enn 33E i dempet belysning.

Har ikke lest noen 33E vs. gs70 tester, men mange skryter jo av 33E i dårlig lys.

Dette tror jeg panasonic har litt problemer med.

Jeg vil anbefale 33E eller trv 80. :thumbs:

Det kameraet på markedet som gir aller mest for penga er trv38E.

Dessverre selges ikke dette i Norge. Omtrent som 33E, men 3,5" skjerm, manuell fokusring og bedre manuell kontroll på der meste. Utrolig at det ikke blir solgt i Norge. :angry:

Mvh

Endret av isen
Lenke til kommentar

Trv 33E har ekte widescreenmodus. Det gir mye bedre bildekvalitet i widescreen.

Det stemmer nok at gs70 er best på lyd, men hvis du vil ha bra lyd må du jo ha en ekstern mic. Da har lyden ingen ting å si. Uansett er den innebygde micken på

trv33E ganske bra.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...