Gå til innhold

"Æ" - Rema 1000 brygger på noe (tror jeg)


lada1

Anbefalte innlegg

Jeg kastet meg over appen "Æ" og kom da fort på at her brygger man på noe. 

 

Jeg tror at Odd Reitan og co tenker å rulle ut en service som inkluderer abonnementer, smarte kjøleskap og hjem-kjøring av varer som en bruker mye av. Gjerne der en plasserer en REMA 1000 mini-container på døra til folk. Smart elektronikk kan passe på at dette ikke stjeles. En slik "app" (eller det smarte kjøleskapet) kan jo utvikles til å regulere denne utkjøringen slik at en kan ta hensyn til om en er burte eller ei. En kan gjerne samkjøre dette med Uber :-)

 

Det hele kan kombineres med sikring av bolig (alarmer etc), post-service etc.

 

Et skikkelig disruptivt (forstyrrende) opplegg som setter mye business ut av spill.

Enkelte kommer til å bli kjempe-sure :-)

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tilleggstjenestene du her nevner er ganske omfattende. Vi snakker isåfall tusenvis av timer med utvikling.

 

REMA har allerede en eierandel i kolonial.no, så hjemkjøringsbiten har de allerede, og hele konseptet til REMA er "enkelt". Så jeg tror dette må være langt frem i tid.

Lenke til kommentar

De tilleggstjenestene du her nevner er ganske omfattende. Vi snakker isåfall tusenvis av timer med utvikling.

 

REMA har allerede en eierandel i kolonial.no, så hjemkjøringsbiten har de allerede, og hele konseptet til REMA er "enkelt". Så jeg tror dette må være langt frem i tid.

 

Først til mølla...

Lenke til kommentar

Tror ikke du har rett i de spådommene, men du har nok rett i at "Æ" appen ikke bare brukes til å gi tilbud til kunder. Den brukes nok (eller kommer til å bli brukt) flittig til å få enda bedre innsikt i hva kundene handler. Jo mer informasjon de klarer å samle om oss jo lettere er det å legge nye strategier. Etterhvert så blir det nok tilbud kun myntet på grupper eller enkeltpersoner (noe 10% på 10 varer egentlig allerede er).

Logget inn på meny sine sider og der hadde de allerede oversikt over hva som er blitt handlet mest på kortet mitt. Sikkert takket være Trumf. Rema har såvidt jeg vet ikke hatt slike medlemskap så her bruker de appen til å samle inn den samme informasjonen som andre kjeder har gjort.

Lenke til kommentar

Logget inn på meny sine sider og der hadde de allerede oversikt over hva som er blitt handlet mest på kortet mitt. Sikkert takket være Trumf. Rema har såvidt jeg vet ikke hatt slike medlemskap så her bruker de appen til å samle inn den samme informasjonen som andre kjeder har gjort.

Coop har også full oversikt over hva man handler med sitt medlemskort, så var jo bare Rema som manglet oversikt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Informasjon er en verdifull ressurs, så det at Rema kan få en drøss av kunnskap om hva du handler, hvor mye du handler og hvor du handler er gull verdt. I tillegg til dette så kan de skreddersy reklame for deg, og kunne gi deg reklame på epost eller SMS.

 

Google og Amazon har gjort dette lenge. Det er bare først nå at alle de andre får opp farten.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

 

Coop har også full oversikt over hva man handler med sitt medlemskort, så var jo bare Rema som manglet oversikt.

 

Ja sant. Usikker på hvor mye info de får fra Kolonial.no også (som de eier en betydelig del i om jeg skjønner riktig), men kan hende de har en avtale om informasjon der også. 

 

Det kan nok komme noen fordeler utifra at butikkene vet hva vi faktisk vil ha, men jeg har på følelsen av at de blir å utnytte det og skvise oss på verste sort.

Lenke til kommentar

Informasjon er en verdifull ressurs, så det at Rema kan få en drøss av kunnskap om hva du handler, hvor mye du handler og hvor du handler er gull verdt. I tillegg til dette så kan de skreddersy reklame for deg, og kunne gi deg reklame på epost eller SMS.

 

Google og Amazon har gjort dette lenge. Det er bare først nå at alle de andre får opp farten.

 

Et eksempel på hvor nyttig slik informasjoner kan være, er info om hvor mye som skal til for at du endrer handle-vaner. Og så kan info om tidspunkt for når du handler, også sikkert brukes.

 

Kan hende at når de inntroduserer en vare eller plasserer den litt forskjellig i hyllene, så endrer man handlevaner. For å finne ut av dette, så må de vel endre litt på ting hele tiden.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...