lada1 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Jeg kastet meg over appen "Æ" og kom da fort på at her brygger man på noe. Jeg tror at Odd Reitan og co tenker å rulle ut en service som inkluderer abonnementer, smarte kjøleskap og hjem-kjøring av varer som en bruker mye av. Gjerne der en plasserer en REMA 1000 mini-container på døra til folk. Smart elektronikk kan passe på at dette ikke stjeles. En slik "app" (eller det smarte kjøleskapet) kan jo utvikles til å regulere denne utkjøringen slik at en kan ta hensyn til om en er burte eller ei. En kan gjerne samkjøre dette med Uber :-) Det hele kan kombineres med sikring av bolig (alarmer etc), post-service etc. Et skikkelig disruptivt (forstyrrende) opplegg som setter mye business ut av spill. Enkelte kommer til å bli kjempe-sure :-) Endret 18. januar 2017 av lada1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Ellers da? Går det fint i hverdagen? Endret 18. januar 2017 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Sir Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 De tilleggstjenestene du her nevner er ganske omfattende. Vi snakker isåfall tusenvis av timer med utvikling. REMA har allerede en eierandel i kolonial.no, så hjemkjøringsbiten har de allerede, og hele konseptet til REMA er "enkelt". Så jeg tror dette må være langt frem i tid. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 De tilleggstjenestene du her nevner er ganske omfattende. Vi snakker isåfall tusenvis av timer med utvikling. REMA har allerede en eierandel i kolonial.no, så hjemkjøringsbiten har de allerede, og hele konseptet til REMA er "enkelt". Så jeg tror dette må være langt frem i tid. Først til mølla... Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) "Æ har fått i mæ no æ itj burde i dag". Endret 21. januar 2017 av mr.wolf 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Tror ikke du har rett i de spådommene, men du har nok rett i at "Æ" appen ikke bare brukes til å gi tilbud til kunder. Den brukes nok (eller kommer til å bli brukt) flittig til å få enda bedre innsikt i hva kundene handler. Jo mer informasjon de klarer å samle om oss jo lettere er det å legge nye strategier. Etterhvert så blir det nok tilbud kun myntet på grupper eller enkeltpersoner (noe 10% på 10 varer egentlig allerede er).Logget inn på meny sine sider og der hadde de allerede oversikt over hva som er blitt handlet mest på kortet mitt. Sikkert takket være Trumf. Rema har såvidt jeg vet ikke hatt slike medlemskap så her bruker de appen til å samle inn den samme informasjonen som andre kjeder har gjort. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Eeeh... Du skal ikke le av konspirasjonsteorier.. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 De ser hva som går mest av app eller ikke. Det er ikke så vesentlig hva hver enkel handler for snittet får de uansett i interne systemer i form av inn vs ut. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Logget inn på meny sine sider og der hadde de allerede oversikt over hva som er blitt handlet mest på kortet mitt. Sikkert takket være Trumf. Rema har såvidt jeg vet ikke hatt slike medlemskap så her bruker de appen til å samle inn den samme informasjonen som andre kjeder har gjort. Coop har også full oversikt over hva man handler med sitt medlemskort, så var jo bare Rema som manglet oversikt. Endret 21. januar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Informasjon er en verdifull ressurs, så det at Rema kan få en drøss av kunnskap om hva du handler, hvor mye du handler og hvor du handler er gull verdt. I tillegg til dette så kan de skreddersy reklame for deg, og kunne gi deg reklame på epost eller SMS. Google og Amazon har gjort dette lenge. Det er bare først nå at alle de andre får opp farten. Endret 21. januar 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Coop har også full oversikt over hva man handler med sitt medlemskort, så var jo bare Rema som manglet oversikt. Ja sant. Usikker på hvor mye info de får fra Kolonial.no også (som de eier en betydelig del i om jeg skjønner riktig), men kan hende de har en avtale om informasjon der også. Det kan nok komme noen fordeler utifra at butikkene vet hva vi faktisk vil ha, men jeg har på følelsen av at de blir å utnytte det og skvise oss på verste sort. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Informasjon er en verdifull ressurs, så det at Rema kan få en drøss av kunnskap om hva du handler, hvor mye du handler og hvor du handler er gull verdt. I tillegg til dette så kan de skreddersy reklame for deg, og kunne gi deg reklame på epost eller SMS. Google og Amazon har gjort dette lenge. Det er bare først nå at alle de andre får opp farten. Et eksempel på hvor nyttig slik informasjoner kan være, er info om hvor mye som skal til for at du endrer handle-vaner. Og så kan info om tidspunkt for når du handler, også sikkert brukes. Kan hende at når de inntroduserer en vare eller plasserer den litt forskjellig i hyllene, så endrer man handlevaner. For å finne ut av dette, så må de vel endre litt på ting hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå