Gå til innhold

Hartebeast calves

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott disse, jeg mener jeg så dem i desemer 2012? Mvh Gunnar

Nå har jeg sjekket både her og på dotten, men hvis disse bildene er vist tidligere så er det hvertfall ikke desember 2012 det jeg kan se. Men en serie tatt på samme tid av samme flokk der bl.a. to kåte bukker slåss er vist tidligere. Gadd ikke å gjøre slike undersøkelser i natt. Har ikke sjekket om de kan ha blitt presentert senere på noen av stedene.

Roar

Lenke til kommentar

Flott disse, jeg mener jeg så dem i desemer 2012? Mvh Gunnar

Nå har jeg sjekket både her og på dotten, men hvis disse bildene er vist tidligere så er det hvertfall ikke desember 2012 det jeg kan se. Men en serie tatt på samme tid av samme flokk der bl.a. to kåte bukker slåss er vist tidligere. Gadd ikke å gjøre slike undersøkelser i natt. Har ikke sjekket om de kan ha blitt presentert senere på noen av stedene.

Roar

Roar, det var bare en spøk, leste på exif, men ser jeg bommet litt da dato og måned bytter plass. Jeg deltar både her og på foto.no og ser at samme bilde går igjen på disse nettstedene. Ellers kan nevnes at mange av bildene dine er svært like. Ha en god dag og takk for at du svarte. Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Hartebeest , også kalt kuantilope, er en afrikansk antilopeart som lever på savannen i det sentrale Afrika. Denne arten er nær beslektet med wildebeest, eller gnu, som den arten gjerne kalles.

Jeg kan ikke huske å ha sett dette bildet tidligere, men det tåler i så fall absolutt enda en presentasjon !

Jeg tror det er det beste bildet jeg har sett av denne arten, og likheten med våre hjemlige kalver er slående, så betegnelsen kuantilope er treffende.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Hartebeest , også kalt kuantilope, er en afrikansk antilopeart som lever på savannen i det sentrale Afrika. Denne arten er nær beslektet med wildebeest, eller gnu, som den arten gjerne kalles.

Jeg kan ikke huske å ha sett dette bildet tidligere, men det tåler i så fall absolutt enda en presentasjon !

Jeg tror det er det beste bildet jeg har sett av denne arten, og likheten med våre hjemlige kalver er slående, så betegnelsen kuantilope er treffende.

Vennlig hilsen

Albert.

Det finnes også en art med betegnelsen "hesteantilope", men den er ikke så vanlig som kuantilope.

Roar

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Vennlig hilsen

Albert.

Det finnes også en art med betegnelsen "hesteantilope", men den er ikke så vanlig som kuantilope.

Roar

Hei igjen, Roar.

Hesteantilope er en helt ukjent art for meg, - den må sjekkes !

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...