xarcee Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Hei! Har et helt nyoppstartet AS hvor jeg har noen spørsmål angående utlegg privat. Skal prøve å forklare kort og presist. Jeg har i dag bestilt meg en PC som skal brukes i jobbsammenheng. Denne PC'en kostet 4000,- mer på bedriftsidene hvor jeg bestilte enn på privat. Dermed handlet jeg privat på mitt eget navn. Selvfølgelig i håp om å få igjen momsen. Hvordan kan dette skrives i regnskapet? PC'en er jo ment AS'et, men mitt navn står oppført på kvitteringen. Takk for svar! Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Kunne du ikke bare å kjøpt fra privatsiden, men betalt med bedriften sitt bankkort? Lenke til kommentar
xarcee Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Jo, det kunne jeg selvfølgelig gjort.. Men så langt tenkte jeg ikke. Burde jeg kansellere og lage ny bestilling? Kunne du ikke bare å kjøpt fra privatsiden, men betalt med bedriften sitt bankkort? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Det er ikke nok å betale med bedriftens bankkort. For at du skal få fradrag for merverdiavgift må kvitteringen være legitimert til bedriften, det vil si at du må kunne dokumentere at anskaffelsen er til bruk i bedriftens virksomhet og at kjøpet er skjedd til bedriften. Ved ansattutlegg skjer dette ved at den ansatte fyller ut et skjema hvor utlegget spesifiseres. Det finnes maler for dette. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå