-kga- Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har et 5.1 surund system jeg skal plasere i rommet mit. Jeg innbiller meg at høyttalerne skal plaserar på lik høyde som tv`n, men de bak skal noe over. Jeg har desverre et skap ved siden av TV`n. Vil jeg merke noe serlig i lyden om jeg setter høyttalerne på høyde med taket, når TV`n er MYE lavere? vil det være rart? Kan noe gi meg lit INFO??? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Dolby har all info du trenger. Se kapittel 3 her: http://www.dolby.com/ht/Guide.HomeTheater.0110.pdf Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Fant foresten ut hvordan jeg kan jindre det mad at høyttalerne står i tak høyde. Alt som trengs er en lit større ommøbelering av rommet. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvordan høyttalerne står i forhold til tven er i og for seg irrelevant. Mellomtonene/diskantene bør være i eller noe over ørehøyde. Tven har du naturlig nok da mellom frontene. Ellers, google er din venn, og så klart regelen over alle regler: "If it sounds good, it's good." bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå