Gå til innhold

Samsung UE60KS7005 eller LG OLED55B6V?

Anbefalte innlegg

Noen som har sett bilde på begge disse to?

Samsungen er et tv som ligger på nærmere maks score i de fleste tilbakemeldinger fra kunder.
LG sin billige OLED tv er det ikke så mange kommentarer å oppdrive på selv om tester har vært positive. 

Samsung
UE60KS7005 10.995 60"
UE65KS7005og 17.990 for 65" (lite aktuelt når 8000 serien koster 2000 mer)
UE65KS8005 19.990 65" (for dyrt)

vs

LG
OLED55B6V 16.990
OLED65B6V 24.990 (for dyrt)

Skal brukes til tv, film og serier fra media server samt antagelig noe konsoll spill.
Leste vel et sted at LGen hadde i overkant av 50ms input lag på det beste som ikke er så imponerende.

Noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan iaf si at jeg spiller med et 1070 på ks7005 55modellen. spiller alt fra cs til forza. Har ikke merket noe til input lag på game mode. Ligger på 20ms har jekg lest, men det virker vesentlig lavere. Skljermen er dog dritfin å se på. Kan sterkt anbefales dersom du spiller litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

se her:

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usage/hdr-gaming/best

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usage/video-gaming/best

Var selv i samme tankeprosess for 1 mnd siden og virket som inntrykene til de fleste jeg fant var: Har du råd til OLED så gå for det ;)

Nå har jo også lag i B6 blitt bedre, men selv gikk jeg for C6 modellen da jeg fikk bedre følelse av den. (litt lavere lag og visstnok bedre innmat i forhold til oppdatering.) Kurvingen er også veldig lite merkbar i praksis som var noe jeg tenkte mye på.

Angående bruk og input lag: Jeg tror min bruk er ganske lik din og jeg har merket lite til det i spilling. Spiller langt fra så mye som jeg skulle ønsket, men ikke kommet innspill fra venner heller på dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva spiller du? Jeg leste en del og vurderte dette med input lag...må ærlig talt si at jeg merker ikke en dritt. Dog spiller jeg ikke multiplayer fps hvor dette kan ha noe å si (bf/cod ol). Til vanlige single player spill vil jeg med sikkerhet påstå at du merker ikke en dritt (selv om dette seff kan være individuelt avhengig)...

Lenke til kommentar

Vi har spilt mest FPS sammen :p haha

Ellers så går det som regel i alt som er av spill, blir som sagt mindre tid til det enn man håper, men jeg har merket lite til denne inputlagen selv og vet ikke om det er fordi jeg ikke er pro eller hva.

De fleste elektronikkkjeder i dag har jo også returrett om du faktisk skulle merke noe til dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...