Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Streptokokker

thisisemiliee

Anbefalte innlegg

Har vært dårlig i dag, men siden jeg hadde fri fra skolen i dag pga lærerne var for opptatt til å undervise. Skal man dra på skolen om man selv vet man har streptokokker? Har hatt halsbetennelse to ganger, i løpet av fjoråret så kan selv identifisere de. Eller hvordan er dette? Går på VGs1 nå, og vet jeg må ha erklæring. Men hvordan er det med dette med skole og streptokokker generelt siden det vanligvis henger i sammen med noe smittsomt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Streptokokker kan bli en aggressiv infeksjon. Gå til fastlegen med en gang, og spør om det kan være nødvendig med en antibiotikakur. Selv om du er sterk, så kan det være andre rundt deg som tåler en slik infeksjon dårligere. Dessuten så tror jeg det finnes bærere av streptokokker som ikke har noe som helst symptomer. Måten å få kverket det på er antibiotikakur.

Du bør gå til fastlegen så skriver han/hun en sykemelding som du kan levere kopi av til skolen din.

Anonymous poster hash: 6c5d0...9f3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...