Albert Andersson Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 "Den standhaftige rødstrupe ... .". Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Nydelig bilde, fuglen er godt plassert, du har fått blikk-kontakt, det er skarpt og fint, behagelig fargepalett og til alt overmål har du valgt bakgrunn som matcher gråfargen i fjæra. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Fantastisk! Hei, eriknor. Takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Håper da inderlig at småfuglene har overlevd kulda på dine trakter, og at de snart er på forplassen hos deg. Nydelig portrett av rødstrupen, skarp over det hele, og fine naturlige farger. Som du vet har jeg begynt å knipse småfugler jeg også, og bruker dine bilder som mal hvordan det hele bør være. Fortsatt mye å lære for meg. Å få topp resultat er ikke enkelt, men øvelse gir jo mester heter det. Må fortsatt øve mye. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hei mann Nice picture og robin, rødstrupe M v h Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Nydelig bilde, fuglen er godt plassert, du har fått blikk-kontakt, det er skarpt og fint, behagelig fargepalett og til alt overmål har du valgt bakgrunn som matcher gråfargen i fjæra. Hei, Helene. Tusen takk for hyggelig og positiv tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Håper da inderlig at småfuglene har overlevd kulda på dine trakter, og at de snart er på forplassen hos deg. Nydelig portrett av rødstrupen, skarp over det hele, og fine naturlige farger. Som du vet har jeg begynt å knipse småfugler jeg også, og bruker dine bilder som mal hvordan det hele bør være. Fortsatt mye å lære for meg. Å få topp resultat er ikke enkelt, men øvelse gir jo mester heter det. Må fortsatt øve mye. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! I likhet med deg har også jeg en lang vei å gå for å bli en god fuglefotograf. Er du så langt fornøyd med Fujifilm X-T2 med tilhørende teleobjektiv, og egner det seg godt til fuglefotografering ? Dette kameraet var så absolutt et av fjorårets best omtalte fotoprodukter, og fargebehandlingen er vel bare ett av høydepunktene når det gjelder Fujifilms toppkamera ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Hei mann Nice picture og robin, rødstrupe M v h Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Hei mann Nice picture og robin, rødstrupe M v h Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. U are velcome ! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Perfekt denne. Hadde en inne på balkong gulvet idag, men fant visst ikke noe der så dro igjen. De andre går i boksene og på forballene. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Håper da inderlig at småfuglene har overlevd kulda på dine trakter, og at de snart er på forplassen hos deg. Nydelig portrett av rødstrupen, skarp over det hele, og fine naturlige farger. Som du vet har jeg begynt å knipse småfugler jeg også, og bruker dine bilder som mal hvordan det hele bør være. Fortsatt mye å lære for meg. Å få topp resultat er ikke enkelt, men øvelse gir jo mester heter det. Må fortsatt øve mye. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! I likhet med deg har også jeg en lang vei å gå for å bli en god fuglefotograf. Er du så langt fornøyd med Fujifilm X-T2 med tilhørende teleobjektiv, og egner det seg godt til fuglefotografering ? Dette kameraet var så absolutt et av fjorårets best omtalte fotoprodukter, og fargebehandlingen er vel bare ett av høydepunktene når det gjelder Fujifilms toppkamera ! Vennlig hilsen Albert. Hei Albert, noen ord angående erfaring med Fuji XT2, seriefotografering og objektiver 100-400mm. Kortversjon her: Skuddtakt og følgefokus er imponerende selv om de speilløse systemene ikke 100% matcher de beste speilrefleksene jf tester, men nå er det ikke langt unna. Objektivet Fuji 100-400mm f4 med extender får meget gode kritikker og matcher så langt det jeg kan se om tilsvarende produkter fra Canon og Nikon. Likevel to forhold som ikke er 100%. På seriefoto og følgefokus over 5 bilder/sek (8/11/14bilder/sek) følger ikke søkeren helt med. Blir hengende litt etter med følge at ikke hele motivet blir med på de ferdige bildene. Med litt øvelse kompenserer jeg dette med å ligge litt i forkant ved raske bevegelser mot høyre eller venstre. De aller fleste bildene blir skarpe og ikke langt unna speilrefleksen så vidt jeg har forstått når det gjelder treffprosent. Punkfokus henger ikke alltid helt med i følgende tilfelle: Du skal for eksempel fotografere en liten fugl inne i et tornekratt. Selv innstilt på minste fokuspunkt så hender det at kamera sliten med å treffe motivet, men fokuserer i stedet for på kvister i forkant. Må noen ganger gjenta fokuseringen flere ganger, men da kan jo småfuglen være vekk. Du vet jo selv hvor kvikke disse småtassene er. Her vet jeg ikke helt hvordan de beste kameraene fra Nikon og Canon er, det har kanskje du erfaringer om med din Nikon 810 ? Ellers mange godord om XT2 med uovertruffen betjeningsvennlighet etter min mening. (Har jo selv Nikon D600 å sammenligne med) Håper du kan ha nytte av mine erfaringer/betraktninger Albert. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Perfekt denne. Hadde en inne på balkong gulvet idag, men fant visst ikke noe der så dro igjen. De andre går i boksene og på forballene. Roar Takker mister Kneppen. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Perfekt denne. Hadde en inne på balkong gulvet idag, men fant visst ikke noe der så dro igjen. De andre går i boksene og på forballene. Roar Takker mister Kneppen.Skj Beklager Roar, kommentaren var ment på et av mine bilder. Skj Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Perfekt denne. Hadde en inne på balkong gulvet idag, men fant visst ikke noe der så dro igjen. De andre går i boksene og på forballene. Roar Hei, Roar. Takk for hyggelig tilbakemelding ! Rødstrupene hos deg virker ganske tamme, - hos oss er de borte så fort vi beveger oss eller lager lyd. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Håper da inderlig at småfuglene har overlevd kulda på dine trakter, og at de snart er på forplassen hos deg. Nydelig portrett av rødstrupen, skarp over det hele, og fine naturlige farger. Som du vet har jeg begynt å knipse småfugler jeg også, og bruker dine bilder som mal hvordan det hele bør være. Fortsatt mye å lære for meg. Å få topp resultat er ikke enkelt, men øvelse gir jo mester heter det. Må fortsatt øve mye. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! I likhet med deg har også jeg en lang vei å gå for å bli en god fuglefotograf. Er du så langt fornøyd med Fujifilm X-T2 med tilhørende teleobjektiv, og egner det seg godt til fuglefotografering ? Dette kameraet var så absolutt et av fjorårets best omtalte fotoprodukter, og fargebehandlingen er vel bare ett av høydepunktene når det gjelder Fujifilms toppkamera ! Vennlig hilsen Albert. Hei Albert, noen ord angående erfaring med Fuji XT2, seriefotografering og objektiver 100-400mm. Kortversjon her: Skuddtakt og følgefokus er imponerende selv om de speilløse systemene ikke 100% matcher de beste speilrefleksene jf tester, men nå er det ikke langt unna. Objektivet Fuji 100-400mm f4 med extender får meget gode kritikker og matcher så langt det jeg kan se om tilsvarende produkter fra Canon og Nikon. Likevel to forhold som ikke er 100%. På seriefoto og følgefokus over 5 bilder/sek (8/11/14bilder/sek) følger ikke søkeren helt med. Blir hengende litt etter med følge at ikke hele motivet blir med på de ferdige bildene. Med litt øvelse kompenserer jeg dette med å ligge litt i forkant ved raske bevegelser mot høyre eller venstre. De aller fleste bildene blir skarpe og ikke langt unna speilrefleksen så vidt jeg har forstått når det gjelder treffprosent. Punkfokus henger ikke alltid helt med i følgende tilfelle: Du skal for eksempel fotografere en liten fugl inne i et tornekratt. Selv innstilt på minste fokuspunkt så hender det at kamera sliten med å treffe motivet, men fokuserer i stedet for på kvister i forkant. Må noen ganger gjenta fokuseringen flere ganger, men da kan jo småfuglen være vekk. Du vet jo selv hvor kvikke disse småtassene er. Her vet jeg ikke helt hvordan de beste kameraene fra Nikon og Canon er, det har kanskje du erfaringer om med din Nikon 810 ? Ellers mange godord om XT2 med uovertruffen betjeningsvennlighet etter min mening. (Har jo selv Nikon D600 å sammenligne med) Håper du kan ha nytte av mine erfaringer/betraktninger Albert. Skj Hei igjen, Ragnar. Det er kjempefint å få høre om de erfaringene du har gjort med dette kameraet. Om du husker det, så hadde jeg Sony A7 R II en kort periode for nesten nøyaktig ett år siden, og det ble raskt byttet til Nikon D810. Slik jeg opplevde det, oppførte autofokussystemet på Sonykameraet seg omtrent slik du beskriver at Fujifilm X-T2 gjør, og for meg var det uforenlig med fuglefotografering. Nikon D810, derimot, har et mer "forutsigbart" autofokussystem, og "treffer" som oftest fokus der det var tenkt. Ulempen med Nikon D810 er vekt og størrelse, og det er ikke Nikons beste kamera når det gjelder autofokus i dårlig lys. Nikon D500 kan være et bedre alternativ, og jeg har sett artikler der bildekvaliteten synes å være like god som på Nikon D810. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Super !! Hei, Torhild. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Superb ! Ville kanskje økt kontrastene bitte litt, men det er bare pirk Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Superb ! Ville kanskje økt kontrastene bitte litt, men det er bare pirk Mvh. Rolf Hei, Rolf. Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding ! Jeg har lagt inn en ny versjon der kontrasten er økt. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg