Gå til innhold

Get Box II og bridging

Anbefalte innlegg

Hei, flytter snart inn i ny leilighet, plukket opp en Get Box II i dag, og hadde allerede kjøpt inn en ny trådløs D-Link DIR 880 router samt et par D-Link kameraer.

Jeg koplet til Getboksen til veggkontakten, og koplet meg til det standard trådløse nettverket som den er satt opp med, fikk Internett tilgang med en gang fra en bærbar PC jeg hadde med.

Så logget jeg på webgrensesnittet på routeren på Getboksen, under bridge endret jeg til at jeg ønsker å bruke ekstern router, og valgte port 1, boksen bootet. Så koplet jeg en kabel fra port 1 på Getboksen til den gule porten merket Internet på D-Link routeren. På forhånd hadde jeg logget på den routeren og konfigurert 2,4 og 5 mhz nettverkene. På Dlink routeren lyser det blått for begge trådløse nettverk, men symbolet for Internet aksess er oransje, og jeg oppnår ikke forbindelse med Internett, kun til selve routeren.Jeg har prøvet portene 1-3 på Get routeren, med samme resultat. Jeg ser av symbolet på Getboksen at den fortsatt sender trådløse signaler. Jeg trodde dette var rett frem, men ser ikke slik ut. Jeg har bootet begge enhetene etter dette, uten hell.

Er det andre innstillinger som må endres på Getboksen utover bridgemodus, fjerne krysse for WLAN prøvde jeg, uten at det hjalp.

Tips mottas med stor takk, er ingen nettverksguru :)

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, Øyvind! 

Har jobbet litt som montør for Get på ulike prosjekter, så har litt peiling på Get Box II, men dog ikke på konfigurasjonsdelen. 

Det jeg vil anbefale deg å gjøre om ikke andre klarer å hjelpe deg er rett og slett å kontakte kundeservice. De har også en chat du kan kontakte dem på, og den skal nok funke ganske godt. Kontakt dem på chat her: https://www.get.no/v3/kundeservice/kontakt-oss/kontakt-kundeservice

Dersom det ikke finnes en god måte å bridge på så kan jo du også be dem om å sende deg et modem, så setter du selv opp nettverket ditt uten problemer; så slipper du alt styret med konfigurasjonen. 

Da kan du få deg en Get Micro Box som er svært grei og liten, så slipper du å ha en stor boks ved TV'en. Ulempen er som du sikker forstår: flere enheter, da du kan få alt i ett med Get Box II. 

Lenke til kommentar

Hei, Øyvind! 

Har jobbet litt som montør for Get på ulike prosjekter, så har litt peiling på Get Box II, men dog ikke på konfigurasjonsdelen. 

Det jeg vil anbefale deg å gjøre om ikke andre klarer å hjelpe deg er rett og slett å kontakte kundeservice. De har også en chat du kan kontakte dem på, og den skal nok funke ganske godt. Kontakt dem på chat her: https://www.get.no/v3/kundeservice/kontakt-oss/kontakt-kundeservice

Dersom det ikke finnes en god måte å bridge på så kan jo du også be dem om å sende deg et modem, så setter du selv opp nettverket ditt uten problemer; så slipper du alt styret med konfigurasjonen. 

Da kan du få deg en Get Micro Box som er svært grei og liten, så slipper du å ha en stor boks ved TV'en. Ulempen er som du sikker forstår: flere enheter, da du kan få alt i ett med Get Box II. 

Takk for innspill, var i kontakt med Get på chatten i kveld, burde fungere i flg de, men siden jeg ikke var på stedet, var det ikke så mye å bistå med forøvrig. EN ting som burde fungere, men som ikke gjorde det når jeg prøvde, å kople PC direkte med kabel til en av utgangene på Getboksen, det burde ha gitt Internett tilgang, men det gjorde det ikke, det synes Get var merkelig også. Jeg ser an til i morgen, mulig jeg reiser ut igjen, kanskje noen andre på forumet her har innspill?

Lenke til kommentar

Du må slå av de trådløse signalene i GET boksen før du setter den i bridge modus. Ellers så fortsetter den å sende. Ved å slå disse av, så vil vist boksen ikke ha tilgang til nett lenger, og noe av funksjonaliteten på selve boksen ved TV titting vil vist forsvinne. Tror det var replay osv, som vist trenger nett for å fungere.

Lenke til kommentar

Jeg ville resatt begge boksene. Deretter satt opp Getboksen som beskrevet av AnderT2: Slå av WiFi før den settes i bridge. Deretter koble til og sette opp D-Linken på nytt.

PS D-Link rutere har litt dårlig rykte og virker som overraskende mange sliter med dem både ved førstegangs oppsett og over tid. Sjekk om det finnes ny firmware og eventuelt oppdater. Eller bytt til noe bedre, f.eks. Asus. ;)

Lenke til kommentar

Ok, jeg får prøve det på fredag. Resette begge boksene, deaktivere trådløs på Getboksen, logge på via kabel til Getboksen og sette den i bridgemodus. SKal sjekke for firmware updates også. Jeg ville egentlig ha en Asus, men siden D-Link routeren støtter Mydlink hvor kameraene blir registrert automatisk, valgt jeg denne, ikke av de billigste routerne heller, så håper den duger :)

Takk for innspill, tester ut dette til fredag.

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å hente ut et modem og splitter, fikk satt opp trådløst og to kameraer på notime. Prøvde en annen router også, men det fungerte heller ikke etter resett av bokser, disabling av trådløst på Getboksen, oppdatering av firmware. Synd at det finnes en bridgefunksjon når den ikke fungerer, men happy siden alt fungerer med en liten boks ekstra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

*Never mind, var ikke relevant ettersom jeg leste innlegget feil* 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...