foenix Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Finnes det noen måte å finne ut hvorfor pc-en crasher? Kan det være systemfeil som er mulig å undersøke? Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Hva mener du med crashe? Skrur den seg bare av? Hører du plutselig en rar lyd også går alt av? Er den fortsatt på, men er ikke brukbar? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Hva mener du med crashe? Skrur den seg bare av? Hører du plutselig en rar lyd også går alt av? Er den fortsatt på, men er ikke brukbar? Den slår seg helt av. Det kom en rar lyd i høytalerne en gang den krashet mens jeg hørte på musikk. Denne lyden varte en god stund før pc-en slo seg av. Når jeg så starter opp igjen får jeg spørsmål om jeg ønsker å starte i sikkermodus, men jeg starter windows på vanlig måte og den fungerer da som den skal. Den har ikke slått seg av mens jeg har arbeidet på maskinen. Det har kun skjedd mens den har stått passiv eller når jeg hører musikk via Wimp. Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Trykk start, skriv hendelsesliste, sjekk hva som ligger der av varsler. Lenke til kommentar
Rune Flækøy Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Krist81 bra tips.Har ikke hørt om det før Lenke til kommentar
foenix Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Trykk start, skriv hendelsesliste, sjekk hva som ligger der av varsler. Trykk start, skriv hendelsesliste, sjekk hva som ligger der av varsler. Jeg fant hendelsesliste, men skjønner ikke så mye av dette. Hva skal jeg se etter? Endret 18. januar 2017 av dagfinn99 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Sjekk i all hovedsak de som står under kritisk Bortsett fra det kan du jo fortelle om det er en bærbar eller stasjonær. Endret 18. januar 2017 av xClaymanx Lenke til kommentar
foenix Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Det er en stasjonær maskin. Jeg har kryptert enkelte numre etter "Guid" siden jeg ikke vet om det har noe med maskinens identitet å gjøre. Under kritisk står det: 41 kernel power. siste 24 timer 1, siste 7 dager 7 Systemet har startet på nytt uten å avslutte på riktig måte. Denne feilen kan oppstå hvis systemet uventet har sluttet å svare, krasjet eller mistet strøm. Detaljer + System - Provider [ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power [ Guid] {33xxxxxA-2005-44C2-AC5E-77xxxxxxD6B4} EventID 41 Version 2 Level 1 Task 63 Opcode 0 Keywords 0x8000000000000002 - TimeCreated [ SystemTime] 2017-01-18T03:29:57.294003200Z EventRecordID 162270 Correlation - Execution [ ProcessID] 4 [ ThreadID] 8 Channel System Computer quad - Security [ UserID] S-1-5-18 - EventData BugcheckCode 160 BugcheckParameter1 0x9 BugcheckParameter2 0xc0000185 BugcheckParameter3 0x1 BugcheckParameter4 0x0 SleepInProgress true PowerButtonTimestamp 0 Endret 18. januar 2017 av dagfinn99 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Ingen av oss har noen interesse for en kryptisk ID i eventloggen din Er det gammel hardware og en windows 10 installasjon? Eller er det ny hardware og gammel PSU? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Strømforsyningen Antex 500W er en god del år gammel, men jeg byttet hovedkort og prosessor for halvannet år siden. Jeg har en ssd disk og en vanlig harddisk i maskinen. Jeg har to ram-brikker på 4gb hver, men med får allikevel ikke brukt mer enn 4gb. Vil det da evt. hjelpe om jeg fjerner en av dem? Crucial BallistixSport 2x4GB 1600MHz ASUS Z97-A Intel Core i5 4690K 3,5GHz Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Jeg har to ram-brikker på 4gb hver, men med får allikevel ikke brukt mer enn 4gb Har du 32bit OS, eller er det noe fysisk galt med RAMen slik at bare en brikke virker? Da ville jeg jo eventuelt ha fjernet den defekte RAM brikken. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Du kan også prøve å skru av av C7 powerstate i bios om det er dette som forårsaker problemene dine. http://techreport.com/review/24897/the-big-haswell-psu-compatibility-list Om ikke PSU'en din er på listen Lenke til kommentar
foenix Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Jeg har to ram-brikker på 4gb hver, men med får allikevel ikke brukt mer enn 4gb Har du 32bit OS, eller er det noe fysisk galt med RAMen slik at bare en brikke virker? Da ville jeg jo eventuelt ha fjernet den defekte RAM brikken. Jeg har 32bit OS. Hvor mye strøm bruker en slik ram-brikke? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Jeg har 32bit OS. Hvor mye strøm bruker en slik ram-brikke? Der har du i alle svaret på hvorfor du bare får brukt ca 4 GB av minnet ditt. Du må 64bit OS for å utnytte 8 GB. Så neppe noe feil med minnet ditt da. Og en RAM brikke bruker ikke mye strøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Den eventid'en forteller at den har mistet strømmen. Ville begynt med å sjekke strømforsyningen. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2017 Den eventid'en forteller at den har mistet strømmen. Ville begynt med å sjekke strømforsyningen. Er det noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg levere den inn hos noen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Den eventid'en forteller at den har mistet strømmen. Ville begynt med å sjekke strømforsyningen. Er det noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg levere den inn hos noen? Det er fullt mulig å gjøre selv, men har man ikke peiling, så er det like greit å få noen som kan det til å gjøre det. For oss (jeg i alle fall) som har holdt på med dette en stund, så har vi (jeg i alle fall) alltids en strømforsyning liggende i reserve, som man kan teste med. Strømforsyninger er slitedeler. De mister effekten med årene og det blir tyngre og tyngre for de å måtte dra rundt den samme hardwaren år etter år. Endret 20. januar 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Kjøp deg en billig psu, f.eks denne: https://www.komplett.no/product/876233/datautstyr/stroemforsyning/enheter/corsair-cx650m-650w-psu# Lenke til kommentar
foenix Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2017 Den eventid'en forteller at den har mistet strømmen. Ville begynt med å sjekke strømforsyningen. Er det noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg levere den inn hos noen? Det er fullt mulig å gjøre selv, men har man ikke peiling, så er det like greit å få noen som kan det til å gjøre det. For oss (jeg i alle fall) som har holdt på med dette en stund, så har vi (jeg i alle fall) alltids en strømforsyning liggende i reserve, som man kan teste med. Strømforsyninger er slitedeler. De mister effekten med årene og det blir tyngre og tyngre for de å måtte dra rundt den samme hardwaren år etter år. Jeg har en god del peiling på elektronikk, men er dette noe man kan gjøre med enkle måleinstrumenter eller må man ha mer avansert utstyr for å kunne teste en slik strømforsyning? Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Den eventid'en forteller at den har mistet strømmen. Ville begynt med å sjekke strømforsyningen. Er det noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg levere den inn hos noen? Det er fullt mulig å gjøre selv, men har man ikke peiling, så er det like greit å få noen som kan det til å gjøre det. For oss (jeg i alle fall) som har holdt på med dette en stund, så har vi (jeg i alle fall) alltids en strømforsyning liggende i reserve, som man kan teste med. Strømforsyninger er slitedeler. De mister effekten med årene og det blir tyngre og tyngre for de å måtte dra rundt den samme hardwaren år etter år. Jeg har en god del peiling på elektronikk, men er dette noe man kan gjøre med enkle måleinstrumenter eller må man ha mer avansert utstyr for å kunne teste en slik strømforsyning? Koble den på, se om det funker, hvis ikke så funker den ikke er vell det enkle svaret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå