indahla Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Vi har gulvvarme og trådløse termostater som styrer temperaturen på gulvet. Termostatene skal ha 2x AAA batterier. Hvilken type batterier bør jeg bruke? Vil gjerne sikre meg mot lekkasje og helst bytte batteri så sjeldent som mulig.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg bare tipper her, men 2x AAA batterier 6 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Hvordan kan batteribytte på en termostat forårsake lekkasje på det vannbårne systemet? Høres forresten ut som AAA er riktig type ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Troller du, eller er det bare for tidlig på morgenen? TS mener naturligvis et batteri som ikke lekker. Her er forøvrig en oversikt over forskjellige typer AAA, noen har forskjellig spenning. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Ingen batteri lekker om de byttes ut regelmessig Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Så vidt jeg kan se så dreier spørsmålet seg om å velge batterier som ikke skal byttes regelmessig. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Dårlige batterier kan begynne å lekke selv om de byttes regelmessig. Erfaringsmessig velger eg alltid Varta, Varta Industrial om mulig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Så vidt jeg kan se så dreier spørsmålet seg om å velge batterier som ikke skal byttes regelmessig. Alle batterier må byttes regelmessig, selv om de ikke brukes Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Så vidt jeg kan se så dreier spørsmålet seg om å velge batterier som ikke skal byttes regelmessig. Alle batterier må byttes regelmessig, selv om de ikke brukes Hva er regelmessig? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Jeg tipper strømforbruket på termostaten er meget lav. Dermed bør det være mulig å ha samme batterier i flere år. Jeg tenker 3-5. Da vil jeg sikre meg at batteriene ikke lekker. Det er vel forskjell på Alk. batterier og den andre typen jeg ikke husker navnet på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Det går an å finne omtaler av batterilekkasjer, men ingen nevner at det er noen forskjell på de forskjellige typene. Noen merker reklamerer med at deres batterier ikke lekker. Ikke sikkert det stemmer, men ville uansett ikke kjøpt de billigste. NiMH er muligens bedre enn Alkaline, men sjekk bruksanvisningen for termostaten om de kan brukes. Spenningen er lavere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Er det veldig lavt strømtrekk er ikke NiMh å anbefale pga. selvutlading. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Ingen tvil, velg Lithium-baserte AAA batterier. Feks denne: https://altitec.no/varta-professional-lithium-aaa-1-5v-batteri-4-stk.html Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 LSD NiMh batterier kanskje hadde fungert, evt som magnusalex nevner, lithium batterier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå