genesis Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Topic sier alt, for dem som kan gi meg skikkelige svar på dette. Slik jeg har forstått det er forskjellen mellom pro og xt: - temp måler - noen ekstra instruksjoner - høyere klokkehastighet - er det andre ting? Det jeg vil er hvor mye disse nye instruksjonene har å si, post derfor 3dmarks 03 resultater o.l. (andre 3dMarks pleier å være unøyaktigere) eller post link Altså hvor mye ytelses forskjell er det mellom: - PRO@XT ved vanlig klokking og ekte XT? - PRO@XT ved BIOS utskifting og ekte XT? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Topic sier alt, for dem som kan gi meg skikkelige svar på dette.Slik jeg har forstått det er forskjellen mellom pro og xt: - temp måler - noen ekstra instruksjoner - høyere klokkehastighet - er det andre ting? Det jeg vil er hvor mye disse nye instruksjonene har å si, post derfor 3dmarks 03 resultater o.l. (andre 3dMarks pleier å være unøyaktigere) eller post link Altså hvor mye ytelses forskjell er det mellom: - PRO@XT ved vanlig klokking og ekte XT? - PRO@XT ved BIOS utskifting og ekte XT? -Temperaturmåler og overdrive eller hva det nå heter som overklokker kortet ditt litt automatisk. -Litt forbedret produksjonsprosess som gjør at det kan kjøre på høyere hastighet Ingen nye instruksjoner, så et Pro er like raskt som XT hvis de kjører på samme hastighet. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ingen nye instruksjoner, så et Pro er like raskt som XT hvis de kjører på samme hastighet. Xt er litt raskere enn PRO på samme klokkehastighet, et par hundre 3dmarks. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Xt er litt raskere enn PRO på samme klokkehastighet, et par hundre 3dmarks. Dette er rett og slett helt feil. Ved standard hastigheter leder XT med et par hundre 3dmarks (gjerne 5-600 i 3DMark01), men ikke ved samme hastighet fordi vi da i realiteten har med to identiske kort å gjøre. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Xt er litt raskere enn PRO på samme klokkehastighet, et par hundre 3dmarks. Dette er rett og slett helt feil. Ved standard hastigheter leder XT med et par hundre 3dmarks (gjerne 5-600 i 3DMark01), men ikke ved samme hastighet fordi vi da i realiteten har med to identiske kort å gjøre. Dette er jeg ikke enig i, kjenner et par stk som har XT og de scorer bedre enn meg selg om jeg har samme OC hastighet. Så de instruksjonene som er lagt til gjør nok litt forskjell. Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Ja, bli nå enige! Jeg tror at xt er litt raskere! Det er det! jeg så det på ei side!! http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...tra-9600xt.html Se her! Her er test av det på forskjellige spill!! Jeg går får xt jeg!! Ser rått ut på bilde! Endret 5. desember 2003 av neon123 Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 |SeVen|: Ærlig talt, for et dårlig innlegg. Hva du og kameratene driver med betyr ikke noe som helst. Dere har garantert ikke 100% like oppsett uansett. Dessuten har du bare Radoen 9600, så hvordan kan du ha målt det ved samme hastighet som kameratene dine? Og videre: Det finnes ingen nye instruksjoner i kjernen, så det du påstår er en fysisk umulighet. neon123: At XT er raskere enn Pro ved standard hastigheter vet da alle med litt peiling. Det er ikke det vi diskuterer her. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) |SeVen|: Ærlig talt, for et dårlig innlegg. Hva du og kameratene driver med betyr ikke noe som helst. Dere har garantert ikke 100% like oppsett uansett. Dessuten har du bare Radoen 9600, så hvordan kan du ha målt det ved samme hastighet som kameratene dine? Og videre: Det finnes ingen nye instruksjoner i kjernen, så det du påstår er en fysisk umulighet. neon123: At XT er raskere enn Pro ved standard hastigheter vet da alle med litt peiling. Det er ikke det vi diskuterer her. Vi har akkurat likt oppsett bortsett fra at han har DVD brenner og ikke DVD spiller og kabinett da seff, men ellers likt. Har til og med samme Xp versj. Pc`ene kjører 10x220 og har samme stepping og, jeg som bestilte og bygde de. Han har ikke så peil på overklokking og HW så jeg har satt opp maskina hans helt likt som min. Hva gjør at kortene ikke yter likt da ? Tell me! Lær deg å les foresten, jeg har 9800pro, står i sign. Endret 6. desember 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Du har fortsatt ikke fortalt hvor mye forskjell dere påståelig får i score. Forskjell kan oppstå av tusen ting, orker ikke gå inn på det. I siggen din står det "Radeon 9600 og PowerC 9800pro", så du skøyt deg selv litt i foten med den der "lær deg å lese" -fornærmelsen Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Du har fortsatt ikke fortalt hvor mye forskjell dere påståelig får i score. Forskjell kan oppstå av tusen ting, orker ikke gå inn på det. I siggen din står det "Radeon 9600 og PowerC 9800pro", så du skøyt deg selv litt i foten med den der "lær deg å lese" -fornærmelsen Hardware er likt, OS, drivere, firmware, OC er likt. Kall meg dum, men jeg synes at de maskinene burde yte ganske likt sånn sett., men bøyer meg i støvet jeg, er ingen verdensmester. Mulig jeg har utrolig lav IQ men skjønner ikke hva du mere her: I siggen din står det "Radeon 9600 og PowerC 9800pro", så du skøyt deg selv litt i foten med den der "lær deg å lese" -fornærmelsen Endret 7. desember 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 As the RV360 chip remains unchanged from the RV350 chip in terms of its architecture it will have the same image quality options. Hele artikkelen Selv med identisk hardware vil du få en liten forskjell i poengsum. Du vil til og med få litt forskjellig poengsum hvis du kjører samme test to ganger på samme maskin. Slike scores er ikke verdens meste konstante greier seru Kjernen er jo forandret med tanke på at en litt bedre prosess er brukt og at kretskortet kanskje er redisgnet litt? Slike ting kan kanskje gi små utfall på scoren, men ikke så mye at det er noe å snakke om. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 As the RV360 chip remains unchanged from the RV350 chip in terms of its architecture it will have the same image quality options. Hele artikkelen Selv med identisk hardware vil du få en liten forskjell i poengsum. Du vil til og med få litt forskjellig poengsum hvis du kjører samme test to ganger på samme maskin. Slike scores er ikke verdens meste konstante greier seru Kjernen er jo forandret med tanke på at en litt bedre prosess er brukt og at kretskortet kanskje er redisgnet litt? Slike ting kan kanskje gi små utfall på scoren, men ikke så mye at det er noe å snakke om. Er enig i det, men så mye som 300-400 poeng skal det vel ikke være ? Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 JA, hvilket av xt kortene er best til prisklassen 1500-1600!!??? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Var til opplysning 9800XT jeg mente, 9600 vet jeg ikke noe om. Har bare sett folk nevne at 9800XT er raskere på samme hastighet, sikker er jeg på ingen måte. Kortene er prakisk talt like, men de har forskjellig minne. Det kan jo være at lavere timings gjør XT raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå