Zafar Iqbal Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Hei, Har denne koden men ønsker og endre den til å starte fra rad A2005.Hvordan gjør jeg den endringen til vba nedenfor? Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range) Dim RowOffset As Long Dim IndexCol As String 'Set values RowOffset = 4505 'Change the C to the column where you want the numbers to show IndexCol = "A" Intersect(ActiveCell.EntireRow, Columns(IndexCol)).Value = ActiveCell.Row + RowOffset End Sub Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Hei! Litt usikker på hva du ønsker deg. 1) Hvis du vil at det skal stå 2005 når du klikker i A1, endrer du RowOffset til 2004 2) Hvis du vil at det ikke skal skrives noe før du kommet til rad 2005, kan funksjonen skrives om slik: FraLinje er nummeret på første rad som skal fylles ut Indeks er det nummeret som vil vises i rad FraLinje Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range) Dim RowOffset As Long Dim IndexCol As String Dim FraLinje As Long Dim Indeks As Long 'Linjenummeret du skal starte nummerering på FraLinje = 2005 If Target.Row >= FraLinje Then 'Indeks er nummeret i den første cellen som fylles ut Indeks = 1000 RowOffset = Indeks - FraLinje 'Change the C to the column where you want the numbers to show IndexCol = "A" Intersect(ActiveCell.EntireRow, Columns(IndexCol)).Value = ActiveCell.Row + RowOffset End If End Sub Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Hei! Litt usikker på hva du ønsker deg. 1) Hvis du vil at det skal stå 2005 når du klikker i A1, endrer du RowOffset til 2004 2) Hvis du vil at det ikke skal skrives noe før du kommet til rad 2005, kan funksjonen skrives om slik: FraLinje er nummeret på første rad som skal fylles ut Indeks er det nummeret som vil vises i rad FraLinje Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range) Dim RowOffset As Long Dim IndexCol As String Dim FraLinje As Long Dim Indeks As Long 'Linjenummeret du skal starte nummerering på FraLinje = 2005 If Target.Row >= FraLinje Then 'Indeks er nummeret i den første cellen som fylles ut Indeks = 1000 RowOffset = Indeks - FraLinje 'Change the C to the column where you want the numbers to show IndexCol = "A" Intersect(ActiveCell.EntireRow, Columns(IndexCol)).Value = ActiveCell.Row + RowOffset End If End Sub Vennlig hilsen Ketil Perfekt akkurat det jeg var ute etter (Punkt2) Tusen takk Excelguru. Noen tips til sider hvor jeg kan lese litt om Macro. Ønsker å lære meg mer om det, slik at jeg kan utnytte mulighetenen som ligger der. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Foreslår at du starter på Ketils egen side. http://www.excelguru.no/oversikt-over-alle-artikler/ Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2017 Foreslår at du starter på Ketils egen side. http://www.excelguru.no/oversikt-over-alle-artikler/ Beste hilsen Harald Takk den var jo fin og oversiktelig:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå