Gå til innhold

Staten tok over E39-strekningen for å hindre forsinkelser. Nå er prosjektet mer enn et halvt år på etterskudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Her er det jo flere ting å gripe fatt i. Først og fremst kan Kvinlaug bare tie still i all den tid at strekket fra litt før Kvinesdal til Kristiansand i store trekk er ferdig regulert og gravemaskiner allerede er i gang.

 

Det kan ellers bemerkes at det er 50-60-70 og 80 som er skiltet. Jeg er ellers usikker på om det er skiltet 40, men det er skiltet anbefalt 40 to ganger på dette strekket.

 

Videre så går fremdeles prosessen i rasefart sammenlignet med hva den gjorde da Stoltenberg, som eneste statsjef i verden, påstod at det var farlig for økonomien å bygge skikkelige veier. Noter også at det på dette strekket er en håndfull politikere som mister nattesøvnen over at de ikke får blokkert og trenert denne utrolig viktige utbyggingen av en veldig viktig vei for næringslivet på vestlandet.

 

Om en ønsker å kritisere så finnes det ett punkt der kritikken bør være overtydelig, og det er på det faktum at en ikke har planer om å være ferdige med utbyggingen før i 2040! Og om Ap, SP og V får noe å si så vet vi at det aldri kommer til å bli bygget den veien nasjonen trenger på dette strekket.

Lenke til kommentar

Uansett hva som skjer håper jeg ikke dagens E39 blir et eneste stort veiarbeid og 50-sone i 10 år fremover.

Hvis de bygger nye E39 i en annen trase så kan vi i det minste fortsette å holde en snittfart på 60-70 km/t til Kristiansand på dagens europavei.

 

Edit:

Hastigheten på E39 går stadig ned på grunn av økende trafikk og nedsatte fartsgrenser.

For 10 år siden var det til og med et par 90-soner, og de lokale lensmennene protesterte da Vegvesenet satte ned fartsgrensene.

 

Når vi på jobb skal ha besøk fra Tyskland må vi opplyse om at 24 mil ikke er et par timer kjøring på europavei fra Kristiansand, det er 4 timer kjøring hvis man unngår forsinkelser på grunn av rush, veiarbeid eller ulykker.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan ellers bemerkes at det er 50-60-70 og 80 som er skiltet. Jeg er ellers usikker på om det er skiltet 40, men det er skiltet anbefalt 40 to ganger på dette strekket.

 

Om en ønsker å kritisere så finnes det ett punkt der kritikken bør være overtydelig, og det er på det faktum at en ikke har planer om å være ferdige med utbyggingen før i 2040! Og om Ap, SP og V får noe å si så vet vi at det aldri kommer til å bli bygget den veien nasjonen trenger på dette strekket.

 

Med tanke på at dagens vei ligger på topp i ulykkesstatistikken så bør den definitivt prioriteres.

 

https://www.nrk.no/sorlandet/ulykkesforskjell-pa-e18-og-e39-1.8382081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...