Mathias Klingenberg Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Venter ennå på planen som skulle komme før sommeren i fjor.Staten tok over E39-strekningen for å hindre forsinkelser. Nå er prosjektet mer enn et halvt år på etterskudd Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Her er det jo flere ting å gripe fatt i. Først og fremst kan Kvinlaug bare tie still i all den tid at strekket fra litt før Kvinesdal til Kristiansand i store trekk er ferdig regulert og gravemaskiner allerede er i gang. Det kan ellers bemerkes at det er 50-60-70 og 80 som er skiltet. Jeg er ellers usikker på om det er skiltet 40, men det er skiltet anbefalt 40 to ganger på dette strekket. Videre så går fremdeles prosessen i rasefart sammenlignet med hva den gjorde da Stoltenberg, som eneste statsjef i verden, påstod at det var farlig for økonomien å bygge skikkelige veier. Noter også at det på dette strekket er en håndfull politikere som mister nattesøvnen over at de ikke får blokkert og trenert denne utrolig viktige utbyggingen av en veldig viktig vei for næringslivet på vestlandet. Om en ønsker å kritisere så finnes det ett punkt der kritikken bør være overtydelig, og det er på det faktum at en ikke har planer om å være ferdige med utbyggingen før i 2040! Og om Ap, SP og V får noe å si så vet vi at det aldri kommer til å bli bygget den veien nasjonen trenger på dette strekket. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Uansett hva som skjer håper jeg ikke dagens E39 blir et eneste stort veiarbeid og 50-sone i 10 år fremover. Hvis de bygger nye E39 i en annen trase så kan vi i det minste fortsette å holde en snittfart på 60-70 km/t til Kristiansand på dagens europavei. Edit: Hastigheten på E39 går stadig ned på grunn av økende trafikk og nedsatte fartsgrenser. For 10 år siden var det til og med et par 90-soner, og de lokale lensmennene protesterte da Vegvesenet satte ned fartsgrensene. Når vi på jobb skal ha besøk fra Tyskland må vi opplyse om at 24 mil ikke er et par timer kjøring på europavei fra Kristiansand, det er 4 timer kjøring hvis man unngår forsinkelser på grunn av rush, veiarbeid eller ulykker. Endret 18. januar 2017 av Frobe 1 Lenke til kommentar
G3EIPSAB Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Det kan ellers bemerkes at det er 50-60-70 og 80 som er skiltet. Jeg er ellers usikker på om det er skiltet 40, men det er skiltet anbefalt 40 to ganger på dette strekket. Om en ønsker å kritisere så finnes det ett punkt der kritikken bør være overtydelig, og det er på det faktum at en ikke har planer om å være ferdige med utbyggingen før i 2040! Og om Ap, SP og V får noe å si så vet vi at det aldri kommer til å bli bygget den veien nasjonen trenger på dette strekket. Med tanke på at dagens vei ligger på topp i ulykkesstatistikken så bør den definitivt prioriteres. https://www.nrk.no/sorlandet/ulykkesforskjell-pa-e18-og-e39-1.8382081 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Bra at man har funnet ut at motorveier bør være firefelts ihvertfall. 2 Lenke til kommentar
IL5PMZYN Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Det kan jo være slik at opprustet / ny jernbane kan være en del av løsningen, Olav Bye Siv ing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå