Cowman the Wuzz Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Jeg har nå gått i innkjøp av min tredje bil i min karriere som sjåfør, en 1998 Subaru Impreza. Min første var en VW Golf ca 1995 som jeg kjørte i ca 1 år og ble stoppet 6 ganger for rutinemessig kontroll (alkotest, vognkort, førerkort etc.) Min andre var en Skoda Fabia (2003/2004/2005, husker ikke nøyaktig) med en ganske intens rødfarge. Denne kjørte jeg i tre hele år uten et eneste tilfelle av slike kontroller. Er det noen som har lignende eksempler på bilmerker som blir stoppet i rutinemessige kontroller mer enn andre bilmerker, og evt en liste/morsom historie? Kan jeg regne med at min "nye" Impreza blir stoppet ofte rent grunnet merke/modell? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Det er også enkeltbiler som blir stoppet oftere enn andre.. Utover dette kan også tidspunktet man kjører på ha stor betydning. En bil jeg hadde opplevde jeg å bli stoppet med over 50 ganger på et drøyt halvår.. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) Jeg blir alltid stoppa, og jeg kjører en 95' Nissan Primera. Forøvrig kjøpte jeg meg den fordi den ligner på den gamle Imprezaen, og den hadde jeg ikke råd til Endret 17. januar 2017 av TheMartine Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Har hatt MB 1997 sølvgrå, aldri stoppet. Audi A4 rød sedan, aldri stoppet. BMW 3-serie 00 sølvgrå, aldri stoppet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Med unntak av der hvor de har stoppet alle biler eller jeg har kjørt for fort har jeg aldri blitt stoppet av politiet, i tollen derimot ble jeg stoppet hver gang med min gamle røde bmw e46. Min nåværende røde f30 har så langt ikke blitt stoppet i tollen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Kjørte en 200sx i et halvt år uten å bli stoppet i det hele tatt. Har nå kjørt en 5-serie i snart et halvt år uten å bli stoppet. Ble heller aldri stoppet de to årene jeg kjørte moped og lett-MC. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Tviler på det har noe med merke og modell å gjøre, det har nok mer med utseende på bilen. Ser en ut som en råkjører så blir en gjerne stoppet osv. Har kjørt 1-serie, 5 serie, oktavia og tesla. Aldri stoppet foruten kontroller(alkohol). Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Ikke bare blir jeg stoppa hele tida med en rød 22 år gammel Primera, men politiet har faktisk fulgt etter meg helt hjem på gårdsplassen én gang, og snudd og satt på blålysa for å stoppe meg en annen gang. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Utseendet på bilen, og ikke minst kjørestil har nok mye å si.. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Kjørte gjennom tollen en gang på Svinesund hvor tollerne begynte å vinke at vi skulle stoppe, men så dukket en sliten Volvo 245 opp i speilet mitt og de gikk over til å vinke meg videre... :-) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 En bil jeg hadde opplevde jeg å bli stoppet med over 50 ganger på et drøyt halvår.. Hva slags bil var dette? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Kjører en gammel Chevrolet Tahoe. Politiet bryr seg ikke så mye om den. Men jeg tror SVV er veldig glade i den, og vinker meg inn hver gang de ser meg, ser det ut som. Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Har blitt stoppet rundt 10 ganger i en blå 08 VW Golf I den samme tiden har jeg eid en 02 BMW 3 serie coupè, og har ikke blitt stoppet en eneste gang. Tror ikke de stopper "rånere" så ofte, idet de sikkert ikke bryter andre regler enn fartsgrensen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 i tollen derimot ble jeg stoppet hver gang med min gamle røde bmw e46. Dersom en bil har blitt brukt i smugling, så er dette vanlig. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 En bil jeg hadde opplevde jeg å bli stoppet med over 50 ganger på et drøyt halvår.. Hva slags bil var dette? En bil som så helt ordinær ut men som trolig hadde en noe spesiell eierhistorikk. Jeg bodde ikke i Oslo på det tidspunktet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) Aha, en sånn en ja.. Kule de. Var den rød eller? Sjeldne saker det der. Produsert i Tyskland, var de vel? Endret 17. januar 2017 av Hotel Papa Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Min første var en VW Golf ca 1995 som jeg kjørte i ca 1 år og ble stoppet 6 ganger for rutinemessig kontroll (alkotest, vognkort, førerkort etc.) Og du kjørte identisk tidspunkt, sted, osv.? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Hadde en litt sjelden bruksbil en periode og den ble stadig vinka inn til kontroller, stoppa av sivilen på kvelden med spørsmål om hvorfor jeg var ute å kjørte m.m. Ingen uvanlig eierhistorikk og viste alle tidligere eiere og det var ikke noe der som skulle gjøre at den skulle bli stoppa, men stoppa ble den gjentatte ganger av sivilsnut, vegvesen m.m. Nå har jeg tilgode å bli stoppa med den jeg har som bruksbil nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Det med eierhistorikk, er det at betjentene kjenner igjen bilene, eller at kameraet på bilen tar skiltnummeret og søker opp bilen? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Dersom en bil har blitt brukt i smugling, så er dette vanlig. Bilen hadde en eier før meg, kan garantere at han ikke hadde smuglet noe De sjekket aldri noe, bare vinket til siden og spurte de standard spørsmåla(har du noe som skal tolles, hvor kommer du fra, hva har du gjort der, hvor skal du,) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå