Carpe Dam Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Ingen nye data har kommet frem, utslippsprofilen til dieselbiler er gammelt nytt. Det er forsåvidt også politikernes kortsiktighet og inkompetanse.... 1 Lenke til kommentar
50SZBEQO Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Fraværet av fakta og motor faglige profesjonelle vurderinger i denne saken er skremmende. NOx utslippene fra en dieselmotor er en funksjon av hvor mye motoren blir belastet og dermed forbrennings temperaturen. Dette er grunnlaget for alle testprosedyrene og diskusjonen om "NOx utslipp under virkelige forhold". NOx utslippene fra en dieselmotor på tomgang er lik null . Alle som har kjørt i sent flytende rushtrafikk med en moderne kraftig bil vet at en knapt rører gasspedalen og at bilen beveger seg framover omtrent på tomgang og at NOx utslippet dermed er omtrent null. Sammenhengen mellom NOx utslipp og motor temperatur er vel kjent blant spesialistene. En kan således koble en temperatur registrator på eksos manifolden og sende dieselbilen ut i rushtrafikken og således beregne NOx utslippene. Dette ville være ett meget enkelt og billig forsøk. Når det ikke blir publisert resultater fra denne typen forsøk er det nok fordi resultatene ville slå bena under mye av diesel hetsen. Når en leter etter kilder for NOx utslipp i byene må en se etter diesel kjøretøyer som kjører rundt i byen med gassen i bånn. Bussene er fullastet i rushet og har en tett ruteplan med hyppige akselerasjoner. En må derfor anta at de har gassen i bånn mesteparten av tiden og at de sammen med tunge nyttekjøretøyer antagelig er ansvarlig for en stor majoritet av NOx utslippene. 2 Lenke til kommentar
K S Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Kjapt ute med konklusjonene ser jeg. Det er ikke mer enn hva man forventer av sosialistiske regimer. Dette blir bare for dumt... Hadde forøvrigt vert mer interesant å sett på klokka 7 tallene. Men det taler jo for at tiltaket ikke virker for da var målingene høyere enn i går. Men man velger som kjent sine "fakta" med omhu. Klokken 7 var uansett nivået så lavt at det ikke blir ansett som helseskadelig, så hvorfor er det mer interessant å se på de tallene? Fordi de sier noe om metodebruken er relevant. Mandag og tirsdag er to svært forskjellige dager trafikalt, med trafikktopper til ulike tider... Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Det som skremmer mest med argumentene som haggler fra "miljø"-siden er hvor enkelt det er for dem å neglisjere at disse grafene svinger opp og ned fra dag til dag hele tiden enten det er diesel-forbud eller ikke. Noen timer med diesel-forbud og plutselig og litt voilà, og litt lefling med følelser ala "stakkars asmatikere" så er konklusjoner og fremtidig politikk spikret. Stikk fingern i jorda og erkjenn att dere ikke vet mer i dag enn dere visste før, men jeg har en følelse av at miljøbevegelsen ikke har hatt kontakt med jorda på lang lang tid. Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hvem på miøjøsiden har neglisjert at disse grafene svinger opp og ned fra dag til dag? Kan du nevne et navn, eller har du tillagt noen meninger de ikke har fordi du ikke liker meningene de faktisk har? Pål Jensen Det som skremmer mest med argumentene som haggler fra "miljø"-siden er hvor enkelt det er for dem å neglisjere at disse grafene svinger opp og ned fra dag til dag hele tiden enten det er diesel-forbud eller ikke. Noen timer med diesel-forbud og plutselig og litt voilà, og litt lefling med følelser ala "stakkars asmatikere" så er konklusjoner og fremtidig politikk spikret.Stikk fingern i jorda og erkjenn att dere ikke vet mer i dag enn dere visste før, men jeg har en følelse av at miljøbevegelsen ikke har hatt kontakt med jorda på lang lang tid. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hvem på miøjøsiden har neglisjert at disse grafene svinger opp og ned fra dag til dag? Kan du nevne et navn, eller har du tillagt noen meninger de ikke har fordi du ikke liker meningene de faktisk har?At en simpel måling som dette benyttes til å konkludere med at dieselforbudet har hatt effekt, betyr at enten har de null vitenskaplig forståelse, eller så griper de bare etter hva som helst for å underbygge en konklusjon som var skrevet på forhånd. 1 Lenke til kommentar
Per Buer Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 At en simpel måling som dette benyttes til å konkludere med at dieselforbudet har hatt effekt, betyr at enten har de null vitenskaplig forståelse, eller så griper de bare etter hva som helst for å underbygge en konklusjon som var skrevet på forhånd. Stråmann. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Stråmann.Troll. Lenke til kommentar
Per Buer Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Stråmann.Troll. Det var ikke ment som trolling. Da ville jeg valgt noe mer provoserende. Men jeg ser ikke helt poenget med å møte argumenter for å forsvare et synspunkt som ikke er fremlagt. Ingen her mener at vi skal, helt ukvalifisert, se på måledata fra dagen med diesel-forbud og dermed konkludere. En kan se på disse dataene sammen med andre data målt den dagen og historiske målinger og komme frem til en kvalifisert påstand om virksningsgraden til dieselforbudet. Vi har et datapunkt som kan fortelle oss hvordan en 31% reduksjon i antall diesel-drevne biler påvirket luftkvaliteten. Det blir flere i tiden som kommer. Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Stråmann.Troll. Det var ikke ment som trolling. Da ville jeg valgt noe mer provoserende. Men jeg ser ikke helt poenget med å møte argumenter for å forsvare et synspunkt som ikke er fremlagt. Ingen her mener at vi skal, helt ukvalifisert, se på måledata fra dagen med diesel-forbud og dermed konkludere. En kan se på disse dataene sammen med andre data målt den dagen og historiske målinger og komme frem til en kvalifisert påstand om virksningsgraden til dieselforbudet. Vi har et datapunkt som kan fortelle oss hvordan en 31% reduksjon i antall diesel-drevne biler påvirket luftkvaliteten. Det blir flere i tiden som kommer. Poenget med å møte argumenter for å forsvare et synspunkt som ikke er fremlagt, er å gi inntrykk av at miljøvernere er hysterikere. Anti-miljøvernere av alle mulige slag har kjørt (jeg skriver med hensikt «kjørt») den taktikken så lenge det har vært miljøvernere. Pål Jensen Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 NILU, TØI er jo ikke akkaurt de skarpeste kvinene i skuffen da, de lever på følser ikke på fakta Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 NILU, TØI er jo ikke akkaurt de skarpeste kvinene i skuffen da, de lever på følser ikke på fakta Kan du dokumenterer den påstanden om hva forskerne ved NILU og TØI lever på, eller er den basert på følelser og ikke fakta? Pål Jensen 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 (endret) NILU, TØI er jo ikke akkaurt de skarpeste kvinene i skuffen da, de lever på følser ikke på fakta Kan du dokumenterer den påstanden om hva forskerne ved NILU og TØI lever på, eller er den basert på følelser og ikke fakta? Pål Jensen Lite imponert over deres metoder og hva de legger til grunn Endret 1. februar 2017 av -Night- Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 NILU, TØI er jo ikke akkaurt de skarpeste kvinene i skuffen da, de lever på følser ikke på fakta Kan du dokumenterer den påstanden om hva forskerne ved NILU og TØI lever på, eller er den basert på følelser og ikke fakta? Pål Jensen Lite imponert over deres metoder og hva de legger til grunn Dette er bare akkurat den samme påstanden med litt andre ord. Pål Jensen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå