Format71 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Er på utkikk etter vifteløst radeon 9600. Vet selv bare om ultimate edition fra Sapphire, men har også sett folk hevde at ren PRO versjon også skal være vifteløst. Stemmer dette? Er det andre alternativer? -Vegar Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Sapphire 9600 (non-pro) har ikke vifte. 9600 Pro uten vifte = Ultimate Edition. Hercules har vifte på alle kort. Powercolor har passiv kjøling på 9600 (Non- pro og SE). Mulig noen andre har passiv kjøling på 9600 Pro men det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Powercolor Radeon 9600 er 100% lydstille. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Klarte faktisk noe rimelig "morsomt" forrige uke. Hadde satt inn noen disker i maskinen, la ikke merke til at strømmen til Revoltec viften på Fireblade kortet mitt hadde blitt koblet fra. Fireblade-kortet gikk i nesten en hel uke på 501/340 før jeg la merke til (på kotor) at det var noe galt. Merket ingenting på NFS: Underground. Kortet er like fint. (Tror nok at jeg har vært litt heldig)... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Powercolor Radeon 9600 er 100% lydstille. Har ikke det kortet vifte da? Isåfall er det du skrev bare tull. Har det vifte så er det ikke lydløst. Jeg satte en sånn på mitt 9600 Pro kort i forrige uke, og det har det bra. Jeg har en vifte i fronten med en liten duct som leder luftstrømmen litt i skjermkortets rettning. (Kjernen kjører på 450MHz) Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 jeg har et vifteløst kort...men der blir den kjøledingsen MEGET varm. Kan hende det er noe feil med kortet da men... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Kan hende det er noe feil med kortet da men... Feil på kortet eller kjøleløsningen er meget tvilsomt. Litt luftstrøm over ribba gjør underverker... Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Takker for oppklarende svar. Da står jeg mellom 9600, 9600Pro UE og 9600TX UE. For en person som stort sett aldri spiller, men vil at ting skal fungere når han en skjelden gang vil prøve seg - holder det med non-pro? har jo selvf. lyst på TX, men det koster jo flesk... -Vegar Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Da var et 9600TX med vifte bestilt. Går ut i fra at vifta uansett ikke vil klare å overdøve de andre viftene i maskina, så da sparte jeg noen hundrelapper... Takk for råd, -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå