Flexxy Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Hei, Fikk nettopp brev i posten fra ett dansk selskap, NjordLaw, som sier at jeg har lastet ned " London Has Fallen" - 15.07-2016... Blir bedt om å betale 2700.- kroner, så blir alt glemt. Googlet det, og så at flere også har blitt fakturert for å ha lastet ned London Has Fallen... men aldri gjort det. Hva sier dere - Kaste eller "Ta det opp"? Endret 16. januar 2017 av Flexxy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) http://www.antipiratgruppen.dk/ Riktignok dansk, men det samme gjelder i Norge. Endret 16. januar 2017 av Isbilen 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hva sier dere https://torrentfreak.com/5-ways-to-download-torrents-anonymously/ Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Vel, hvis du innrømmer på internett at du faktisk har begått det lovbruddet de anklager deg for bør du vurdere å forhandle om forlikssummen. Som Halfdann skriver på Antipiratgruppen er det veldig usannsynlig at det vil skje noe hvis du ikke innrømmer noe som helst. Dette er et ferdiggenerert brev som advokaten har brukt toppen fem minutter på, hvor brevene betaler seg selv hvis én av tyve betaler. For å ta dette til retten må de ha en motpart - de skriver til deg fordi du eier IP-adressen, ikke fordi de har noen konkrete indikasjoner på at du personlig har lastet ned noe. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Aldri innrøm å ha lastet ned noe som helst. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Aldri innrøm å ha lastet ned noe som helst. Så, det er ok å ljuge hvis man sparer penger. Jeg blir uvel av en slik holdning. Jeg blir også bekymret for mange her deler din oppfatning. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hvilken ISP har du om jeg tør spørre? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Aldri innrøm å ha lastet ned noe som helst. Så, det er ok å ljuge hvis man sparer penger. Jeg blir uvel av en slik holdning. Jeg blir også bekymret for mange her deler din oppfatning. Hvem sa at han skulle lyve? Han skulle ikke innrømme noe. Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Tja har også fått brevet men har ikke lastet ned filmen. Samme film samme firma samme sum osv. Men siden du innrømmer det og i tillegg legger ut kopi av brevet hvor du glemmer å fjerne saksnummeret øverst i høyre hjørne så kanskje de kan få noe på det... Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg kjenner forresten en del andre som har fått brevet. En mener på at det kan stemme det som står der, mens de andre har aldri sett filmen. Det alle har til felles er Get. 5 Lenke til kommentar
Arigato Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Min far har fått akkurat det samme brevet. - London has fallen, sommeren 2016. Jeg vet selv ikke om jeg har sett filmen, men jeg bodde hos mine foreldre i sommer. Er det virkelig slik at de kan gå til rettsak over en IP-adresse? Man blir jo litt skremt. Og spørsmålet er dersom man betaler, om de graver dypere og prøver å finne mer snusk, slik at man blir faktueret igjen for en annen film. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 De har jo greid å få Oslo tingrett med på å tvinge Get til å gi ut vedkommendes IP-adresse og det gir jo inntrykk av at de mener alvor. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Ikke mer enn at de mener alvor om å tjene penger på noe som er mistenkelig nærme en blanding mellom utpressing og nigeriasvindel... 3 Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Hvilken ISP har du om jeg tør spørre? Har Get. Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Don't worry, de vil ikke ta seg bryet. http://www.computerworld.dk/art/235080/advokat-her-er-konsekvenserne-hvis-ikke-du-betaler-popcorntime-opkraevningen Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 De har jo greid å få Oslo tingrett med på å tvinge Get til å gi ut vedkommendes IP-adresse og det gir jo inntrykk av at de mener alvor. Det skal ikke mer til enn et brev til tingretten. Å ta utallige forskjellige rettssaker vil derimot koste flesk. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Bare å holde seg unna Get om de har så elendige advokater Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Bare å holde seg unna Get om de har så elendige advokater Hvorfor? Advokatene til Get har antagelig ikke vært inblandet her en gang, da de ikke har noe de skulle sagt. Les åndsverksloven: https://lovdata.no/lov/1961-05-12-2/§56b Det holder at de som går til sak sannsynliggjøres at opphavsrett eller andre rettigheter etter denne lov er krenket. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Står mer enn som så der Lenke til kommentar
Populært innlegg Skatteflyktning Skrevet 17. januar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 17. januar 2017 Har nå lastet ned "London Has Fallen" og venter på brev 12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå