Gå til innhold

Windows explorer krasjer/fryser dvs. taskbar ikke "svarer" - WINDOWS 10

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, og god kveld.

Jeg har et lite problem jeg har slitet med de siste månene; jeg kjører Windows 10, og de siste månene har taskbar fryst/krasjet slik at jeg ikke får benyttet den i det hele tatt. Det interessant med det hele er at den ofte gjør det under situasjoner hvor jeg får opp varsler/meldinger om at ting skjer. Det kan ta opptil 5-10 minutter før den blir responsive igjen, og jeg kan benytte meg av den. Det eneste alternativet jeg har er å bruke alt-tab, det funker strålende, ellers må jeg restarte. 

Nå er jeg usikker på om det er selve windows explorer prossessen som crasjer, da jeg er usikker på om den prossesen i det hele tatt har noe med saken å gjøre i Windows 10 (referer til taskbar), da det oftest var slik i tidligere versjoner (om jeg ikke tar feil). 

Noen som har peiling på dette? 

Takk for konstruktive svar! 

**Er forresten usikker på om jeg har lagt denne tråden til i riktig kategori**

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ha med tredjeparts plugins til Explorer å gjøre. Hvis du har slike kan du teste ved å avinstallere én og én og se om det hjelper.

Kjør også en SFC /SCANNOW i et Admin Command prompt for å sjekke om det er noen av Windows' egne filer som er skadet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det kan ha med tredjeparts plugins til Explorer å gjøre. Hvis du har slike kan du teste ved å avinstallere én og én og se om det hjelper.

Kjør også en SFC /SCANNOW i et Admin Command prompt for å sjekke om det er noen av Windows' egne filer som er skadet.

Hallaien! 

Takk, skal se om dette hjelper! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...