Kneipp Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg har brent meg på at 'bruk' og 'månedsavgift' ikke er på samme faktura.Data/månedsavgift er forskuddvis.. Jeg er dårlig på matte... men uansett, jeg synes dette er noe sleipt fra bransjen. Hvilken dato er best for å bytte? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) De tar som oftest betalt for påbegynt måned så det er best å bytte på slutten av "telefonmåneden" man er i. Ikke slutten av måneden nødvendigvis, månedene mine går fra 15 til 15 hvis jeg husker riktig. Edit; Kanskje jeg tenker feil nå, 15 til 15 er muligens bare mellom hver faktura og jeg betaler fra 1 til 1. Samma det, det skal stå på fakturaen eller så ringer du operatøren din og hører. Endret 16. januar 2017 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Jeg har lyttet på operatørene allerede. Fra den første måned skal du blø, forskuddvis. Det er månedvis. første, første. uansett operatør. Jeg tror kanskje har forstått det. Man bytter senest som mulig i måneden? Endret 16. januar 2017 av Kneipp Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Er det 1 til 1 så senest mulig ja. Jeg betaler etterskuddsvis og har alltid gjort det, hvem operatører tar betalt forskuddsvis? Endret 16. januar 2017 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) ALLE operatøter tar betalt forskuddsvis på abonnementet. Det er bruk som ikke er inkludert, som faktureres etterskuddsvis. Eksempel: La oss si at du nå har fått faktura med forfall 30.01.17. Der står det abonnementsperiode 01.02.17 - 28.02.17. Forbruk 01.12.16 - 31.12.16. Om du bytter operatør i starten av februar må du likevel betale for forbruket du hadde i desember, men vil få avkortet for abonnementsperioden. Den nye operatøren vil da overta faktureringsperiode fra xx.02.17, og fakturere tilogmed 31.03.17 sånn at du havner korrekt i deres systemer ved fremtidig faktureringer. Forbruk vil da bli fakturert etterskuddsvis som hos tidligere operatør. Endret 16. januar 2017 av Kynxx Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Bare be om å få porteringsdato siste virkedag i måneden. Problem løst. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg byttet fra Telipol for ca 2 år siden, og de tilbakebetalte et lite beløp til meg uten at jeg hadde bedt om det. Ble så positivt overrasket at jeg fikk litt dårlig samvittighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå