Gå til innhold

Bytte av mobiloperatør, når på kalenderen er det best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tar som oftest betalt for påbegynt måned så det er best å bytte på slutten av "telefonmåneden" man er i. Ikke slutten av måneden nødvendigvis, månedene mine går fra 15 til 15 hvis jeg husker riktig.

Edit; Kanskje jeg tenker feil nå, 15 til 15 er muligens bare mellom hver faktura og jeg betaler fra 1 til 1. Samma det, det skal stå på fakturaen eller så ringer du operatøren din og hører.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Jeg har lyttet på operatørene allerede. Fra den første måned skal du blø, forskuddvis.

Det er månedvis. første, første. uansett operatør.

Jeg tror kanskje har forstått det. Man bytter senest som mulig i måneden?

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar

ALLE operatøter tar betalt forskuddsvis på abonnementet. Det er bruk som ikke er inkludert, som faktureres etterskuddsvis.

Eksempel: La oss si at du nå har fått faktura med forfall 30.01.17. Der står det abonnementsperiode 01.02.17 - 28.02.17.

Forbruk 01.12.16 - 31.12.16.

Om du bytter operatør i starten av februar må du likevel betale for forbruket du hadde i desember, men vil få avkortet for abonnementsperioden.

Den nye operatøren vil da overta faktureringsperiode fra xx.02.17, og fakturere tilogmed 31.03.17 sånn at du havner korrekt i deres systemer ved fremtidig faktureringer. Forbruk vil da bli fakturert etterskuddsvis som hos tidligere operatør.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...