Gå til innhold

Svart-skjerm på ny pc

Flexburg

Anbefalte innlegg

Hei! Har et eh.. problem... Har nettopp bygd PC (se mine hw spec.) Den starter opp og går og alle vifter går rundt, men skjermen er bare svart! Ikke no signal til skjermen i det hele tatt virker det som... Av LED's på hovedkortet lyser det grønt+gult... Har prøvd flere skjermkort som jeg VET ikke er defekt, akkurat samme problem med alle korta i. (Har tilogmed prøvd et PCI-skjermkort, funka ikke det heller). CPU og RAM er prøvd i en annen pc, der funker det perfekt, så det KAN ikke være hverken skjermkort, cpu eller ram som er gåent. Har kun det nødvendigste tilkoblet maskinen (ram,cpu og skjermkort) men skjermen viser overhodet inget bilde.. ( :dribble: JA, jeg har koblet til skjermen for de som vil være plagsomme å spørre om det :p ) ... Lurer veldig på om det er noen der ute som evt. har hatt det samme problemet eller som vet hva det kan skyldes? :no:

tusen-takk :)

Endret av Flexburg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Reset BIOS

2) Sjekk at ingen ting av metall har kontakt med HK (el. ting) og kortslutter noe (eksempel Artic Silver kjølepasta og alt annet av metall som avmantlete ledninger). Sjekk også at en skrue el. har lurt seg fast bak HK'et.

3) Sjekk at alle kortene, ram osv er skikkelig plassert nedi sloten sin.

4) Sjekk at alle kabler, som f.eks til DD er satt riktig vei (hvis det i det hele tatt er mulig på dagens HK og kabler).

5) Hvis ingen ting fungerer så prøv å ta ut så mye som mulig og prøv å boote opp systemet bare med de mest nødvendiger enhetene. Sett så tilbake delene en for en, og se om det vil boote for hver gang (hvis det ville boote i strip-down-versjonen).

Det er sikkert mye mer en kan gjøre som jeg har utelatt. Etter alt dette vil jeg i alle fall anbefale deg å løpe rundt i huset mens du river deg i håret og ler på en så sinnsyk måte at det ikke er tvil når dem legger deg inn på mentalsykehuset =P Ta i alle fall en pause fra frustrasjonene før det går utover pc'en eller noe annet/andre ;)

Lenke til kommentar

Tja.. Et par kamerater måtte akkurat sende tilbake 2stk (!!!!!!!!!!!) ASUS A7N Deluxe eller no pga svart skjerm. Litt rart det der.. Men uansett, du spurte om noen som hadde vært borti liknenede, så ja. Kontakt selskapet du kjøpte mb av, og send det tilbake.. Dvs etter å ha prøvd Corleone's lille liste :yes:

Lykke til...

Lenke til kommentar

Hadde faktisk det samme problemet en gang selv etter at jeg hadde festet CPU kjølern, men den hadde kommet på bitte litte skakt - ikke så mye at den mistet kjøleevne noe serlig men... prøv å feste den på nytt! Det skal egentlig ikke ha noe med saken å gjøre, men det virket etter at jeg fikk lirket den helt på plass! Til de som stiller seg det spørsmålet om jeg egentlig mente GPU så gjorde jeg ikke det!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...