Morgens Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Skiftet disk i min PC for noen mnd. siden, vil benytte den i annen PC men vil gjerne ta en kopi hvis jeg oppdager at det manglet en fil som lå i %appdata% eller lignende Hva slags software gjør det? Gjerne noe som er gratis... Windows har muligheten, men den tar med C: som er hoveddisken, jeg har den "gamle" tilkoblet via USB. Får ikke rettigheter til å kopiere filene med "explorer.exe". Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hva med AOMEI Backupper (AB) Edition Comparison Har du samsung SSD prøv samsung DATA MIGRATION software. Selv har jeg brukt Paragon Migrate OS 5.0 den vet jeg funger. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Disk2VHD Så kan du bare "mounte" VHD kopien for gitte volum i diskbehandling når du skulle trenge data. Fordel : Ikke trenge noe 3dje parts programvare. Mount av VHD har vært støtte for i flere windows versjoner . https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/ee656415.aspx Endret 18. januar 2017 av syar2003 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Skiftet disk i min PC for noen mnd. siden, vil benytte den i annen PC men vil gjerne ta en kopi hvis jeg oppdager at det manglet en fil som lå i %appdata% eller lignende Hva slags software gjør det? Gjerne noe som er gratis... Windows har muligheten, men den tar med C: som er hoveddisken, jeg har den "gamle" tilkoblet via USB. Får ikke rettigheter til å kopiere filene med "explorer.exe". Du kan bruke en Linux liveCD og bruke kommandoen "dd". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Jeg har pleid å bruke CloneZilla for å klone disker. Veldig selvforklarende i bruk. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 http://www.macrium.com/reflectfree.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå