drekkahissi Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hei! Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny gaming-pc. Den bør takle f eks Battlefield 1. Tror jeg klarer å bygge selv. Ønsker tips til hva jeg kan få for maks 10k. - Hva er minstekravet? Hva bør man velge? - Kjøpe fra komplett? Netonnet - Bør jeg ha en i7? Eller holder det med i5? - Et minimum på 16 gig ram er vel et must? Noen av dere som nylig har bygd en egen gaming-pc som var enkel å sette sammen? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hva slags skjerm? Du trenger ikke i7 cpu lengere. En del tilfeller er i3 7350K nok men i5-7600K er anbefalt i dag. Minst 8 GB ram fremdeles men anbefales 16 GB gjerne rask minne. Hvor du kjøper fra spiller kun rolle på reklamasjon og pris. GTX 1060 er vel det du bør ha av skjermkort. Hvis du vil ha full HD skjerm. Lenke til kommentar
drekkahissi Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Hva slags skjerm? Du trenger ikke i7 cpu lengere. En del tilfeller er i3 7350K nok men i5-7600K er anbefalt i dag. Minst 8 GB ram fremdeles men anbefales 16 GB gjerne rask minne. Hvor du kjøper fra spiller kun rolle på reklamasjon og pris. GTX 1060 er vel det du bør ha av skjermkort. Hvis du vil ha full HD skjerm. Takk for svar. Jeg er usikker på hva slags skjerm. Broren min nevnte freesync knyttet opp mot et amd-kort. Er dette verdt pengene? Jeg er gira på å game i 1080p... Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hva trenger du ?Har du noe som kan brukes igjen ? psu/kabinett/mus/tastatur/hdd eller trenger du "alt" ? Skal du overklokke? Lenke til kommentar
drekkahissi Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Hva trenger du ? Har du noe som kan brukes igjen ? psu/kabinett/mus/tastatur/hdd eller trenger du "alt" ? Skal du overklokke? Eneste jeg har er mus og musematte... Jeg har ikke tenkt til å overklokke i utgangspunktet, med mindre det er nødvendig. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Du kan starte med å se på 7600/gtx1060, men du havner nok på 10k før du har skjerm og tastatur. Lenke til kommentar
drekkahissi Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Du kan starte med å se på 7600/gtx1060, men du havner nok på 10k før du har skjerm og tastatur. 10 k er akseptabelt det. Har du noen anbefalinger ang hvilke komponenter jeg bør velge? Endret 16. januar 2017 av drekkahissi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå