Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gjør regulering vondt?

Anna3478

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lagt ut noe føre i dag også, men må spørre om en ting til. Gjør det vondt å ha regulering? Isåfall hvor lenge hadde du vondt? Har du noe tips til hva jeg kan spise den første uka? Er det dumt å drikke brus? Har hørt man kan få hvite firkanter på tennene når man tar av reguleringen hvis man har drukket mye brus:/ Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør vondt i en dag eller to etter stramming, men så går det greit. I starten kan yoghurt og slikt være å foretrekke.

Er vel en 10+ år siden jeg hadde regulering så mulig det er anneledes i dag. Jeg drakk å spiste som normalt å fikk ikke flekker, men veldig fine tenner så jeg angrer absolutt ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke direkte vondt så mye som sårt/ømt. Første gangen tar det 2-3 uker før det begynner å føles normalt, deretter er det som Complexity skriver, 1-2 dager etter hver stramming.
Du får ikke firkanta merker på tennene.

Jeg spiste brød og litt overkokt pasta, supper og yoghurt den første uken, deretter spiste jeg nesten helt som vanlig - jeg spiser ikke så voldsomt mye "hard" mat i utgangspunktet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, spiser du ofte sukker og holder det dårlig rent rundt bracketene kan du få begynnende hull rundt bracketen, som er hvitt på farge:

961d9e5f2f3aed00ea9e4da8d8e6c65b.jpg

Dette forårsakes av bakterier som samler seg rundt bracketene og produserer syre hver gang du mater dem med sukker. Dette unngår du lett ved å pusse godt rundt bracketene med fluortannkrem daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...