Gå til innhold

Den lille Excel-tråden - kun små og kjappe spørsmål og svar

Simen1

Anbefalte innlegg

I stedet for å ha mange små tråder med små spørsmål om Excel starter jeg en større samletråd for de små spørsmålene. Jeg har et par kjappe spørsmål å starte med:

1. Jeg har noen store tekst-celler med linjebryting. Hvordan får jeg lagt inn linjeskift inni cellene sånn at det kan stå for eksempel:

Første setning.
Andre setning.

I stedet for:

Første setning. Andre setning.

Jeg kan for ordens skyld ikke legge det i to celler over hverandre, da all infoen må ligge på én rad.

2. Jeg har et regneark med sorteringsfiltre i øverste rad. F.eks sortert 1. kolonne alfabetisk (slik at de andre kolonnene også henger med på sorteringen). Jeg vil ha et nytt ark med flere søkefelt: F.eks søk etter vare, kunde, pris. Deretter vil jeg at treffene skal listes fra f.eks rad 5 og nedover. Da er det viktig at det dukker opp hele linja med vare, kunde og pris på hvert traff. Hvordan setter jeg opp en sånn søkefunksjon?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Horge: Jeg tester med Libre Calc og finner ut at Ctrl+enter fungerer. Takk for å sette meg på sporet :) Pivottabell er nytt for meg, men etter et lite forsøk ser det ut som det er det jeg leter etter. Takk igjen :)

Harald og NoBo: Takk for innspill. Da endrer jeg navnet på tråden. Flere innspill ønskes om utformingen på tråden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...