Simen1 Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) I stedet for å ha mange små tråder med små spørsmål om Excel starter jeg en større samletråd for de små spørsmålene. Jeg har et par kjappe spørsmål å starte med:1. Jeg har noen store tekst-celler med linjebryting. Hvordan får jeg lagt inn linjeskift inni cellene sånn at det kan stå for eksempel: Første setning.Andre setning. I stedet for: Første setning. Andre setning. Jeg kan for ordens skyld ikke legge det i to celler over hverandre, da all infoen må ligge på én rad. 2. Jeg har et regneark med sorteringsfiltre i øverste rad. F.eks sortert 1. kolonne alfabetisk (slik at de andre kolonnene også henger med på sorteringen). Jeg vil ha et nytt ark med flere søkefelt: F.eks søk etter vare, kunde, pris. Deretter vil jeg at treffene skal listes fra f.eks rad 5 og nedover. Da er det viktig at det dukker opp hele linja med vare, kunde og pris på hvert traff. Hvordan setter jeg opp en sånn søkefunksjon? Endret 16. januar 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
Horge Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 1) [ALT] + [ENTER] = linjeskift. 2) Skjønner ikke helt hva du mener, men du er sikker på at pivottabell ikke er svaret? =) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Hei Excel er et gigantisk program, det mest komplekse på maskinen din medmindre du driver med 3D-animasjon. Så det er hva du kaller "små spørsmål" som det går an å svare på, de er gjennomtenkt og spisset. Støtter ideen om en pivottabell. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Støtter Mr. Staff, det er etter mitt syn ikke hensiktsmessig å ha alle Excel-spørsmål i én tråd. Bedre å fortsette som i dag med en tråd for det enkelte spørsmål. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Horge: Jeg tester med Libre Calc og finner ut at Ctrl+enter fungerer. Takk for å sette meg på sporet Pivottabell er nytt for meg, men etter et lite forsøk ser det ut som det er det jeg leter etter. Takk igjen Harald og NoBo: Takk for innspill. Da endrer jeg navnet på tråden. Flere innspill ønskes om utformingen på tråden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå