Gå til innhold

Tallene som bekymrer både Airbus og Boeing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Hvor mange fly er det på vingene på verdensbasis daglig?

Hvis du sjekker fligthradar24.com så er det vel normalt en drøye 6000 fly i luften til enhver tid.

Lenke til kommentar

Boeings 737 har alt for lave vinger til å få plass til de mest moderne motorene som sparer drivstoff og dermed utslipp. Motordiameteren har økt betydelig siden 737 ble designet.

Jeg leste tidligere at de enten måtte designe et nytt understell som igjen ville kreve store forandringer under buken på flyet for å få plass til de moderne motorene, eller så måtte de designe et nytt fly. Det første alternativet ble kostnadsberegnet til 2 mrd USD.

Hva har Boeing gjort med 737 MAX? Bilder jeg har sett viser ikke de store motorene.

Lenke til kommentar

Boeings 737 har alt for lave vinger til å få plass til de mest moderne motorene som sparer drivstoff og dermed utslipp. Motordiameteren har økt betydelig siden 737 ble designet.

Jeg leste tidligere at de enten måtte designe et nytt understell som igjen ville kreve store forandringer under buken på flyet for å få plass til de moderne motorene, eller så måtte de designe et nytt fly. Det første alternativet ble kostnadsberegnet til 2 mrd USD.

Hva har Boeing gjort med 737 MAX? Bilder jeg har sett viser ikke de store motorene.

737 MAX har nye motorer, men ikke med så stor diameter som Airbus 320 NEO. Sin vane tro hevder begge to at den ene er (ca) 5% bedre enn den andre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...